![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har provat dels på dina hamnspår som ligger lite högre än andra spår. Dom har jag lagt ut på ett helt nytt plant bord och sänkt spåren till -0.25. Då ligger strömavtagaren strax ovanför 5 meter. Har även provat två andra spår som är gjorda som spårvagnsspår. Dessa spår har legat och svävat ungefär 0.25 ovanför det plana underlaget, när det har legat utlagt på 0.0. Så dessa har jag också sänkt ner med -0.25 så att dom har legat slickade mot rutnätet. Sänker jag en liten bit till, så försvinner spåren ner under rutnätet så att dom inte blir synliga. Här hamnar strömavtagaren ganska precis på 5 meter, när jag har sänkt ner spåret med -0.25. Om jag inte sänker spåret, så ligger strömavtagaren runt 5,2 - 5,25 för mig eller så är Emges Metric missvisande.
![]() |