Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-08, 17:00   #11
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... då tror jag jag vet hur jag skall göra.

Även stegarna bak skall vara separata mesher i config så man kan plocka bort dom om man vill.

Det blir ju en himla massa saker man kan ändra genom att editera config så det vore ju bra om det fanns en propertyruta där allt detta kan göras i Surveyor. Min förmåga att skripta är dock starkt nedsatt så jag är tveksam.

Dessutom finns ju (ännu) inget sätt att byta pantograph på detta sätt !

En texturegroup finns som kan fyllas på men även den kräver skriptning för att fungera i Surveyor.
Lennart, vårt minne är kort. Jag reagerade på din sista motivering. Både STLVehicle och STLMotorVehicle har support för extra textures. Definieras i config. Dessa "extras" har vi använt förr för några vagnar som du gjort, men jag kommer inte ihåg vilka.

Om du definierar någon "extra" så kommer den upp som ett val i propertyrutan i Surveyor.

Kod:
//
// Filename:          stlMotorVehicle.gs
// Class:             STLMotorVehicle (derived from MsMotorVehicle)
// Version:           3.12.3
//
// Modified by:       svenolov
//
// Original filename: gsmb.gs
// Original class:    gsmb (derived from Vehicle)
// Author:            STW
// EMail:             ?
//
// Changes:  Texture definitions.
//           ----------------------------------------------------------
//           textures                    ( body texture     )
//           textures_dt, textures_db,   ( door top, bottom )
//           textures_dl, textures_dr,   ( door left, right )
//           textures_ga, textures_gb,   ( gable door a, b  )
//           textures_ba, textures_bb,   ( bridge a, b      )
//           textures_e1, textures_e2,   ( extra 1, 2       )
//           textures_e3                 ( extra 3          )
//
//           Animated doors on load and unload.
//           ----------------------------------------------------------
//           door_top
//           door_left
//           door_right
//           door_bottom
//
//           Animated extras (not used with load/unload).
//           ----------------------------------------------------------
//           door_top_left,    door_top_right
//           door_bottom_left, door_bottom_right
//           extra_1, extra_2, extra_3
//
//           To add extras on load/unload you must add your own custom
//           code in your decendant class.
//           Example on this, see file template_ex.gs.
//
//           Property editor names
//           ----------------------------------------------------------
//           In the config file you can add names (strings) for doors
//           and extras in the string-table.
//
//           string-table
//           {
//             door_left        "Dörr, vänster"
//             door_right       "Dörr, höger"
//             extra_1          "Hyttdörr"
//           }
//
//           Animation duration
//           ----------------------------------------------------------
//           In the extensions container you can add individual values
//           for doors and extras.
//
//           extensions
//           {
//             door_top         3.5
//             extra_1          2.0
//           }
//
//           Default values for doors  = 3.0 sec.
//           Default values for extras = 1.0 sec.
//
//           ----------------------------------------------------------
//
// License:  For private use only.
//
//           Redistribution of this code is only allowed with the author's approval. No part of the
//           code may be used commercially, and must retain the GPL/Open Source manner. Redistributions
//           must retain this header unchanged, and any modifications must be explained separately.
//
// NOTE!     This code can be changed without any notice.
//
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009