![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#30 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Wow, supersnyggt! Måste verkligen höja kvalitén på rutterna att kunna måla ut gångvägar och andra små saker med hög precision. Att kunna skippa banvallssplines och liknande hack för att få till jämna banvallar är ju toppen! Att man dessutom kan välja att bara ha ultrahög upplösning på baseboards nära spåret är ju smart också för att spara lite hårddiskutrymme!
![]() De där taket på 15-16 texturer är ju lite trist, men jag antar att man vänjer sig. Om jag förstått rätt så finns det även möjlighet att "tint:a"/färga om texturerna. Då handlar det väl snarast om att välja ut texturer baserat på typen av yta (gräs, grus, berg, ...) och sedan skapar man variation med att färga om det i lite olika nyanser för att få "fler" marktexturer. Skapa lite variation på gräsplättar och mörka till ballasten direkt under spåret. ![]() Har också sneglat på att byta upp mig till Trainz 2022, men att man bara får Surveyor 2.0 och inte HD terräng om man inte prenumererar var en deal-breaker för mig, så det blir nog av att avvakta till nästa fasta utgåva av Trainz. ![]() Jättekul att du gett dig på att bygga lite modeller i Blender också! Som Tanigardi sade, det är bara att hojta om du åker på problem, så hjälper vi till så gott vi kan! ![]() Citat:
![]()
__________________
-k- |
|
![]() |
![]() |