Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-08, 17:56   #11
LokKalle
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 535
Standard

Hej

Bigriper inte så mycket av det där. Fast det är roligt att experimentera.
Om du sätter ljus på objektet eller renderar det. Hmmmm...!!!..???...!!Japp.
Tryck på Print Scrn knappen och du har en belyst skuggad vägg. Eller va....ä. Nä.
Det var nog inte så du menade.

Håller själv på med ybo6.ans alla rundningar. Bäst tycks det bli om man i mitt fall
slår isär den i mindre bitar där den runda kantigheten syns som mest. och så smotar man var del för sig.
I Gmax kunde man sedan sätta samman dem igen utan att det blev några dragningar till den närinliggande delarna. Hur det funkar i blender vet inte än. Fast det skall jag prova.
Jo...Det ser ut att fungera.


Kalle
__________________
KAH

Senast redigerad av LokKalle den 2010-02-08 klockan 18:06.
LokKalle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009