![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... om man orkar, men det blir en utmaning med 18 vagnar att försöka uppdatera. Jag har ju börjat med A3 för att vänja mig vid tekniken, men det går sakta och lungt framåt. Idag passagerarstöd, i morgon, dörrar, gavlar, bryggor, koppel, slutsignaler m.m. Kanske blir nåt av detta om jag får tillstånd av vissa pionjärer?
Några bilder på ett typiskt 50-60-tals snälltåg som jag kommer ihåg dom:
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Wow, hur orkar du lan (inget illa menar). Om du fortsätter i den här takten kommer alla STW lok och vagnar vara mordeniserade innan året är slut! Bra gjort
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Yesss, vad härligt att fler passagerarvagnar kommer. Tack, för allt jobb ni gör
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Lite feedback: Dörrarna på 40-talarna öppnas tvärt om mot vad du har gjort på bilden, alltså dörrhandtaget skall sitta mot boggins håll och gångjärnen mot bälgen till. Annars ett super jobb du lägger ner.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Få se nu, inga koppelstänger, ingen träram eller nyfernissad teakpanel, ingen ångvärme, ingen gasbelysning, inga dragspelsbälgar, inga -07 boggier, inte ens ett par hederliga glidlager!? Hur kan du kalla det där för tåg!?
![]() ![]() Snyggt jobbat med vad det nu är i varje fall! ![]()
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Det är fixat, jag lät lura mig av orginalet som har felvända dörrar.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jo, det skall vara implementerat, kolla dokumentationen! Vi testade det dock aldrig, så det är inte säkert att det verkligen fungerar.
Man byggde om vagnarna med gummiblåsa från och med 1967 har jag lyckats gräva fram. Du kan använda mitt bälgbibliotek om du inte får animationen att fungera.
![]() |
#9 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Har gjort en temporär on-off-bälg och brygga som fungerar nu.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Vilken skillnad det blev med fönster
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
...och man kan bygga utomhus, skönt! Brottats vidare med A3 idag, det mesta fungerar som tänkt nu. Några bilder:
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|