![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jo, det skall vara implementerat, kolla dokumentationen! Vi testade det dock aldrig, så det är inte säkert att det verkligen fungerar.
Man byggde om vagnarna med gummiblåsa från och med 1967 har jag lyckats gräva fram. Du kan använda mitt bälgbibliotek om du inte får animationen att fungera.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Har gjort en temporär on-off-bälg och brygga som fungerar nu.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Vilken skillnad det blev med fönster
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
...har jag fått lida mycket kritik, speciellt av målarbröderna Bengan och Ekan. Om man inte lägger märkningen på vagnsidetexturen utan som separata fält så vinner man två fördelar, om vagnarna är lika på båda sidor:
Man behöver bara en vagnsida på texturen. Man sparar utrymme till annat, som t.ex. en märkning som man ser om man råkar hamna nästan under vagnen ![]() Enda nackdelen är att det kostar 4 polygoner extra. Döm själva!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
På orginalen är/var ju ytan så liten, att man nätt och jämt kunde tyda själva vagnslittrat ens en gång, resten av märkningen är ju nått grummligt vitt bara. Och dom 4 extra polygonenerna tror jag till och med att vår käre kamrat spyfrog står ut med, hehe ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Ser betydligt mycket bättre ut, med denna märkning.
Tog en titt på texturen och det blir nog inga problem att få bort den väldigt tydliga färgskillnaden mellan märkningen och själva ramen, för mig och ekan. Så det fixar vi nog, så att det smälter bättre in i varandra. Angående taket. Ser naket ut, kommer du att lägga på lite detaljer där tro? Sen skickar jag över en boll till korvtiger, för utredning här i tråden. Så att folk kanske mer förstår, vad det är som hela tiden bromsas upp av oss och sinkar dina byggen och ombyggnader. Bollen till korven nu, angående märkningen. Går dessa två olika SJ-loggor ihop? Kan märkningen på ramen, ha sett annorlunda ut när vagnen hade köttstämpeln, så att köttstämpeln även satt vid märkningen eller att loggan helt saknades här då.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Utmärkt Bengan, texturförlagan är gjord som massa objekt och är lätt att ändra. Jag är inte ens säker på att det skall vara ett SJ-"frimärke" på balken. DFo33, som är den enda ritning jag har, har det inte och på orginaltexturen kan man möjligen gissa vad där står. Hittar inga närbilder på märkningen på webben, så vi behöver HJÄLP !
Detta är vad jag lyckats göra för DFo33, övre halvan från ritningen, undre alla de objekt jag tillverkat.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-07-26 klockan 11:42. Anledning: DFo33 |
![]() |
![]() |