![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som ju hade påskruvad märkning av emaljerad plåt. Har försökt efterlikna det så gott det går med en skuggning á là Ekan.
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... inalles 10 lok i en texturegroup. Jag har valt de 5 loken bland de som överlevde längst, förrutom 31an som får vara med för det var det första loket.
Alla loken finns i brunt och ommålade i röd/gult. Och de små variationerna i texturerna gör att loken blir individuella. Dessutom gör tillvalen i propertyrutan att man kan "idividualisera" dem ytterligare. Allt är i princip klart, det som fattas är en "riktig" AEG-hytt - men det kommer väl när jag får bildunderlag !!??
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
I mitt tycke kanske inte så vackra men istället med väldigt mycket charm vilket många av dagens rälsfordon saknar.
Stickanw
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Vad ska man säga? Hatten av helt enkelt! För jädra tjusigt.
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Detta måste vara sveriges gulligaste smalspårslok
![]()
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... kommer snart i Dowvload-tråden.
Några påpekanden: 1, Texturegroupen ligger i min Dropbox pga. storleken. 2. Pantografen är den ursprungliga 20-tals AEG-typen. 3. Jag skickar även med en 40-tals Siemens-typ och en Asea-typ för de som vill byta. 4. Hytten fungerar bra men är väl inte helt lik orginalet men får duga så länge, i väntan på ev. bättre underlag. 5. Fysiken är ställd för att få så naturlig körning som möjligt, vad gäller gång och ljud.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|