![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej!
Vad länge du väntade på svar, för det undrar jag också hur man gör. Jag vet inte hur få in newS terrain texture. Hoppas nå´n kan svara snabbt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
|
![]() Citat:
Med det här terräng-paketet på UKTS följer också en tutorial om hur man gör nya Blueprints för terräng. http://members.uktrainsim.com//filel...m_fileid=24732 Att ändra i en befintlig rutt verkar vara knepigare. Jag har någonstans sett en tutorial om hur man gör men hittar den inte nu. Här är en tråd på UKTS som det kanske går att leta vidare på. http://forums.uktrainsim.com/viewtop...+pack#p1649334 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Att byta terrängtextur i en befintlig rutt är inga problem om man har nya nerladdade och installerade. T.ex. UKTS texture pack. Problemet är att texturerna heter inte samma sak så det kommer bli nya marktexturer om du redan målat backen med standardtexturer. Har man bara standard grönt gräs på hela rutten är det inget problem, då är det bara måla på med de nya.
För att byta i en befintlig rutt krävs det att du öppnar RouteProperities.xml i din ruttmapp och leta reda på den raden som heter TerrainBlueprint. Byt sedan informationen till: <TerrainBlueprint> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">UKTS_FP</Provider> <Product d:type="cDeltaString">Terrain_Textures</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">TextureSets\Complete_v1.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </TerrainBlueprint> I detta fall till UKTS_FP texturer.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej!
Jag vill gärna ha lite hjälp med terrain-textures by newS v1. Den är installerad, men vet inte hur jag får i Blueprint editor. Tackasam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
|
![]() Citat:
Jag använde istället en annan metod som verkar fungera bra. 1. Stäng TS2014 2. Redigera Terrain Blueprint delen av din route template fil (t.ex i RWTools) på samma sätt som i exemplet med att ändra i RouteProperties.xml Exempel: <TerrainBlueprint> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">NewS</Provider> <Product d:type="cDeltaString">misc</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain\Texturin g.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </TerrainBlueprint> 3. Spara din template file 4. Starta TS2014 5. Klona din rutt med ett nytt namn 6. Öppna den nya rutten i Editorn 7. Klicka i Provider/Product (i.e. NewS/misc) i Object Filter Rutten du klonade ifrån kommer att behålla sitt terrängtextur-set (sparat i RouteProperties.xml förmodar jag) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Tack Stenne!
Jag testar sen i kväll när min stora dator är ledig. Barnbarnen spelar hela dagen, men tar pauser ibland. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|