![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Smart! Med den lösningen borde man ju inte behöva så många specialvarianter (typ Jö 128) utan man borde kunna använda samma signaltyp i de flesta situationer.
Citat:
![]() Hur går det med DV4-signalen? Det är ändå det mest störande signalproblemet just nu (iaf i områden med många spår och många dvärgar). ![]() Ett annat område som skulle behöva ses över är hur vägskydden fungerar. Kort sagt så funkar det bra om man har ett typiskt enkel- eller dubbelspår på linje, men om vägskyddet ligger så att det finns växlar mellan korsningen och ringsträckans början så blir det ofta fel med nuvarande script. Det kanske inte är möjligt att lösa så det blir 100% realistiskt men det vore kul om det kunde förbättras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
- Jadu, det är något som ligger i det. Jag upptäckte att signalen läser endast av den första a-rutan och agerar på det. skulle jag skriva "K" för länk 2 så visas signalen bara KÖR 40 istället för KÖR 40, kort tågväg till länk 2.
- Jag tänkte börja jobba med DV-signalerna när jag är klar med H5:an. - Jag försökte prova på vägskydden på samma vis som DTG har gjort på senare tid, men när jag bytte ut en brittisk varningssignal mot X12 så kraschar spelet när rutten ska läsas in. Jag tänkte jobba även med detta mera men det får ske lite senare. (Finns en okrypterad lua-fil som behandlar vägskylten i kuju-mappen faktiskt.) En sak i taget, helt enkelt.
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
De svenska signalerna ligger på paus men just nu jobbar jag med järnvägskorsningar. Målet är att få till DTGs funktion med våra svenska assets, dvs. en korsning som fungerar i flera spår och även stoppar vägtrafiken. Flera varianter planeras men först måste jag få hela paketet att funka.
Problem som jag har är dels bomdrivens animationer (öppning resp. stägning) krockar. Bommarna spelar öppningssekvensen baklänges. Vidare får jag inte den vita lampan att blinka ö.h.t. lua-kodning asså ![]()
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Jag har hakat upp mig, får inte den vita lampan att blinka.
Har skrivit hjälp här: https://forums.uktrainsim.com/viewto...f=370&t=153543
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Markera alla och ta bild och visa hur du la länkarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Kul att du jobbar på med detta!
Jag hoppas ju fortfarande på en dvärgsignal som fungerar bättre... ![]() Men det kan väl inte skada att fixa till plankorsningarna också, även om jag tycker de funkar rätt bra, i alla fall så länge man inte har för komplicerade spår eller korsningar nära varandra. Som det är nu måste man ju vara väldigt försiktig med var man placerar VF-länkarna för att korsningen ska fungera och inte orsaka problem med närliggande korsningar som kan göra att allt hänger sig. Vore bra om man fick en lösning som var lite mer robust! Vad gäller det vita blinket, har du kollat hur det är kodat i originalscripten? Jämfört med det röda blinket? Jämfört med andra signaler (t.ex. försignaler som ju blinkar)? Det känns som att just den biten borde vara ganska enkel att lösa, men det är lätt att missa nån detalj i scriptet vilket jag upptäckte flera gånger när jag fixade olika signalvarianter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
Annat problem är att få med bomdrivshusen utan att bommarna ska sluta animera eller blinka. :/ Animerade objekt verkar inte stöda child-objekt i sin tur och gör jag det omvänt så bommarna är child-objekt så slutar de blinka och endast ett bom animerar sig.
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|