|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 420
|
Tack Åke för mycket värdefull och ny information för mig.
Min kunskap i Blender var absolut noll när jag startade. Jag använde mig av en tutorial på svenska från Youtube som visade hur man skapar ett Pariserhjul. När det var klart, var det bara som en animerad Blender-bild av ett Pariserhjul och inget annat. Det nämndes inte något om LOD, eller hur man exporterar till Trainz. Så - när jag byggt färdigt hjulet så fick jag leta på internet hur man gör - och det är där jag är just nu. Det är mycket som skiljer sig mellan våra Config. En sak jag ser på din bild från Trainz-mappen är att _albedo är en .png men att _normal och _parameter är i Targa. Spelar det någon roll? Vad är "category-class"? Mitt exempel sa "BI" och ditt "BR". Vad är skillnaden? Till sist "Trainz-build" - 4.5 eller 5.3? Den allra största avvikelsen mellan min Config och ditt exempel är LOD och tillhörande såväl ".fbx" som "trainzmesh"-filer. Jag behöver mer kunskap i området och ska följa ta ditt råd och studera det närmare. Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|