![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Något som vore väldigt roligt att göra eftersom det är så många som bygger. Att varje bygger en basebord var och sen koppla ihop dem. man typ bestämmer innan, att den och den baseord ska ha passagerartåg eller industri eller bara spår. är man inte tillräckligt många så går de ju att man bygger 2 basebord var. jag tror i all fall att om man bygger så här. och bestämmer förstås vilken typ av landskap det ska vara för hela banan ..så det inte kommer vinter eller något heltplötsligt. så tror jag den skulle kunna bli EXTREMT bra bana. lättare att göra en eller två basebord riktigt snygga än hel bana på kanske 50 basebord själv. alltså bara en ide. som vore skoj att prova. kanske har gjorts innan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Det var något likande på gång för något år sedan, men det rann mer eller mindre ut i sanden. Sök i forumet på "Swemod" så kommer du att hitta några gamla trådar.
Jag lade just upp min gamla modul Säbyholm ifall du eller någon annan skulle vilja bygga vidare på den. Den hittas i download-forumet. http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=13073 mvh .... Mats
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Kul, idé! Helt klart värt att testa!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Det låter ganska skojigt
![]() ![]() //Kristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Då kanske vi kan dra igång sen. jag har tyvärr min dator inlämnad på reperation så jag sitter vid min sons dator. men när den kommer hem så drar jag gärna igång de här. sen spelar de ju faktiskt inte någon roll om nån hänger på lite senare heller. är ju bara att haka på på sista baseborden. =) kan bli attans så skoj.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Skulle kunna tänka mej att vara med.
kul ide!
![]() |
#8 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Jag kan också tänka mig att vara med.
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Kul ide! Jag hoppar på.
![]() |
#10 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har hittat lite bangårdsritningar, från 30-40-talet ute på nätet.Har sedan gjort lite rälsdragning efter dessa ritningar i Trainz i ungefärliga avstånd och riktning.Ingenting byggt, bara räls och stationshus ungefär på sin plats efter ritning.Finns det något intresse för andra, att fortsätta med byggandet från dessa ritningar.Så kan jag lägga upp dessa bord, som jag har gjort än så länge.Håller på med ritningar från SWB. Stockholm-Västerås. Har ritningar på bangårdar upp till Ludvika och avstickare från denna bana till olika områden t.ex. Sala.Har inte gjort så många än bara.Det som är gjort, är från Köping fram till station före Västerås (Dingtuna?)Se nedan i länken.http://www.ekeving.se/b/swb/bgsk/tb-kp.html
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Ingen dum ide men vem ska bygga vilket av det olika banorna.
MVH Gubben50 // John |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Några bilder från dom borden som jag har byggt efter bangårdsritningarna.
Endast spårdragning + stationshus och lite annat på ungefärlig plats efter ritningarna. Vädersträcken är också ungefärliga på några grader hit och dit. Hur perronger och annat ligger, har jag bara gissat ungefär som jag tror att det kan ha sett ut. Har aldrig varit på dessa platser, men det finns kanske folk här som vet hur det ser ut nu och kan gissa hur det såg ut förr. Om intresse finns, så kan jag fortsätta och bygga dessa bangårdar på ett ungefär efter ritningarna och lägga upp för nedladdning. Så kan ni fortsätta med landskap och objekt. Bygga ut, så att borden avslutar på lämpligt sätt, för att sättas ihop med andra moduler. Tycker själv att det är roligare att försöka bygga efter dessa gamla ritningar och få till ungefärliga stationen som har funnits och finns. Dom 4 bilderna ska föreställa uppifrån och ned. Dingtuna. Kolbäck. Köping. Munktorp. O.B.S. Allt är bara gjort som jag tror att det kunde ha sett ut efter ritningarna, har EJ varit på dessa platser.
![]() |
#13 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Jag hittade en gammal bild på Malmö C som jag kanske ska bygga:
![]()
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ärligt, Henke. Tror du att du kan bygga Malmö C Realistiskt?
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
jag kan som sagt inte börja än. men det hindrar ju inte er att börja =) men som sagt. vi får ju bestämma vad vi ska bygga. alla kan ju som sagt inte bygga stationer. blir VÄLDIGT många stationer på den banan annars =) jag är rätt kass på att bygga stationer så för min del kan jag bygga en sträcka. Jag Gissar att sommartema och sverige gäller?
|
![]() |
![]() |