![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() Under tiden, den sista stationen att spårlägga är ju Jarlsberg, stämmnings-spårplan på bilden... Som synes, är det inte mycke som är sparat från den gamla spårplanen... Hela bangården är flyttad, för att dra bättre nytta av närliggande tiles. Nu konstaterade jag att det fanns ganska mycke "städ" att göra bland objekten, bland annat hade någon hällt ut en halv miljon små fåniga buskar som nog slukade hälften av möjliga objekt i den tilen, bara på dom buskarna... ![]() Halva bangården är lagd, som synes... det går inte jättefort, då det är ganska mycke tänka när man bygger komplexa spårarrangemang utan dyn-track... Spåren måste ju möta varandra exakt, för att det inte ska se fult ut. Den här stationen, precis som tidigare, är ju den största och jag vill ju at den ska fungera hyggligt med tågrörelser och aktiviteter oxå. Ska bli riktigt spännande att bygga aktiviteter til den här rutten sen. JBJ är ju nu en enkelspårig bana, som löper mellan två dubbelspåriga huvudlinjer, sannolikt statsbanor. Det innebär att i början och i slutet av rutten om man kör hela sträckningen, så får man möjlighet till intensiv trafik på statsbanorna och blygsammare enkelspårs-trafik på själva JBJ. Efter att denna bangård är lagd o klar, inklusive avslutningsspåren, så ska några justeringar och kompletteringar göras på tidigare ställen. Från alfa-testarna, så fick jag iallafall från en av testarna en jättebra rapport med lite synpunkter, stort tack till magnus_y1 för den! Lite beska då, från ruttens bygg-förutsättningar... Jag har sedan en tid tok-mycke på jobbet, så tillgänglig tid för MSTS är starkt begränsad, ibland kanske inget alls i veckorna. Gissa vad som får prioriteten... ![]() Och, som jag sagt tidigare, drar arbetet med JBJ2 ut för långt i tiden, och KRS är i faggorna kommer mitt intresse för MSTS kraftigt att minska, det bara är så... Så för min del brinner det i knutarna om det ska bli nån JBJ2. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Jaha ja...
![]() det va ju nån sorts halvdag i går, så passade på o ta vara på tiden och bygga lite granna... Eller mycke granna, egentligen, Jarlsberg station är nu spårlagd klar och nu återstår bara lokstallen etc, ut till vänster i bilden. Som synes är personbangården avskild lite från godsbangården, dom hamnar i olika tiles. Området mellan är i första hand tänkt för industrier. Nu är det dubbelspår även mot ruttens avslut till vänster. Lite stor bild, men dä blir plottrigt me mindre, hoppas ni ursäktar... Det knatar vidare. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2006-11-04 klockan 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Mycket trevligt
![]() Lycka till i fortsättningen ![]()
__________________
Mvh Erik.H |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]()
Ser mycket bra ut! Längtar efter att få åka omkring och växla ihop lite tågsätt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det ser mycket bra ut tycker jag. Spårplanen verkar genomtänkt av det jag kan se a bilden.
/Magnus ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
|
![]()
Hej.
Sparkfot skriver om att växla tågsätt. När jag försöker så blir det problem med alla stoppsignaler, det är så lätt att glömma en... I aktiviteterna så är det problem med att kunna lägga om växlar. Har någon kommit på hur man ska göra? Hälsningar O.M. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
Signaler kommer jag sätta, med tanke på sträckor där man vill kunna växla, så man har växlingsutrymme. Som Sparkfot påpekar, med TAB kan man komma förbi en röd signal OM det kan ske utan risk. Det är i första hand mellansignaler som tillåter en sådan manöver. För övrigt återstår bara en motorvagnshalls spår att lägga, sedan är spåren klart. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2006-11-08 klockan 19:39. |
|
![]() |
![]() |