|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#22 | ||
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Citat:
Det dröjer väl innan man kan lägga upp ett färdigt paket, men skulle nån ruttbyggare behöva en version innan så är det bara att säga till... Grejjerna är till för alla... kommer jobba så att jag succesivt byter ut de gamla signalerna mot nya. Tidigare hade jag tänkt att använda samma shape-namn, men har släppt den tanken, då jag vill ha annorlunda namn-struktur. I ett paket som inte är färdigt kan man alltså använda gamla signaler paralellt och sedan bara med RR byta shapen. Konverteringstabell kommer jag ta fram, likaså lite dokumentation över de olika signalernas funktion.Citat:
Men, man ska nu tänka på den här utveckling och betrakta de nya bilderna på KRS i skenet av detta... Spelar inte roll om inte spåret är helt perfekt, eller om en mur har repeterad textur... Det vikiga är ju en simulator med redan bevisad prestanda som klarar väsentligt mycke mer polygoner i en scen, mer högupplösta texturer, bättre editor etc etc... Och, bättre signalfunktioner kanske, för att återanknyta till trådens ämne... Visserligen tycker jag att MSTS signalfunktioner fungerar riktigt bra, det finns andra mycket större områden som är under all kritik... men, bra kan ju alltid bli bättre...
Senast redigerad av Joel den 2006-12-29 klockan 18:50. |
||
|
|
|