![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tjenixen
Har tänkt att köpa ny bildskärm till datorn och jag har börjat titta på widescreen modellerna. Men hur är det att spela med en sådan skärm?? Fungerar det att spela eller ska man hålla sig till standard bredd?? Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej, jag har en ganska ny VideoSeven 19" wide, 5ms och jag tycker den fungerar utmärk för i alla fall flyg och tågsimulatorn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Vill man ha snygg grafik i en Wide skärm bör man ha ett kraftigt grafikkort, då skärmen oftast kräver hög upplösning för att allt ska se "bra" ut.
Min 19'' Samsung SyncMaster 940BW har en upplösning på 1440*900 Då bör man spela i den upplösningen också. Kör man i 1024 i spel ser allt kantigt ut. Kör man i 1440*900 blir allt ruskigt läckert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Men eftersom MSTS bara stöder 1600x1200 som max, va ska man då ha för Wide skärm, som funkar ![]() Själv funderar jag på en sån här Samsung SyncMaster 215TW Silver/(black) http://se.pricerunner.com/computing/...592737/prices# Men där finns ju inte en siffra som stämmer Upplösning:1680x1050 !!
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ok, låter bra att det går att spela med en sådan skärm.
SÅ det blir nog en widescreen inom en snar framtid... Andreas |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag kan tillägga att både Trainz och Flightsimulator har stöd för 1440x900, däremot inte MSTS så allting blir lite bredare. Jag störs inte så mycket av det.
|
![]() |
![]() |