Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-11, 22:01   #1
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

jovisst envisas vi med att tro att spelutvecklare blir bättre, men samma sak tycks upprepas varje gång iallafall att spelen behöver patchas. Se om inte annat på TRS2006 som behövdes patchas lika omgående som TRS2004 som behövdes patchas lika omgående som UTC och Trainz 1.0 före det.

Så inte ska vi bli för upprörda, allting upprepar sig ändå för varje release

/Tomas
__________________
Tomas besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 22:03   #2
Affe
Tidigare TriQz
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomas
jovisst envisas vi med att tro att spelutvecklare blir bättre, men samma sak tycks upprepas varje gång iallafall att spelen behöver patchas. Se om inte annat på TRS2006 som behövdes patchas lika omgående som TRS2004 som behövdes patchas lika omgående som UTC och Trainz 1.0 före det.

Så inte ska vi bli för upprörda, allting upprepar sig ändå för varje release

/Tomas
Inget tycks vara förbättrat sen den första trainz utgåvan...
__________________

Affe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 22:15   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 852
Standard

Hej!
Ja, jag förväntades att KRS skulle vara bra spel. Oki, KRS måste väl troligen uppdateras, hoppas jag.
Jag körde engelska expresståg i hög fart, så fanns ingen förvarningsskylt för hastighet då var det för sent att bromsa.

Jag tror faktiskt mer på MSTS2 i nästa år, tyvärr.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 22:15   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Man hoppas naturligtvis att testbarhets-rutiner och procedurer utvecklas mot bättre tillförlitlighet och mindre fel i program-varor vid släpp-tidpunkt.

Men, i slutänden, så kommer det ändå vara ekonomin och "tillräckligt bra" som är styrande för när en produkt går till marknaden. Vad som är tillräckligt bra kommer man aldrig få svar på, men vi kommer alltid att ha synpunkter på dom brister som finns vid leverans.

Frågan är om man kan leva med dom? Vi får väl hoppas att RSD betar av de värsta grodorna i grundprogrammet i förhoppningsvis snart kommande SP.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 22:25   #5
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

betar var ordet
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 23:07   #6
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Ett helt buggfritt spel kommer nog aldrig att släppas och det kanske är för mycket att begära!? Men färre buggar än det är i KRS borde det absolut vara tycker jag! Sen beror det ju på vad för slags buggar det är. Att ett hjulpar går åt fel håll kan man leva med, men buggar som gör det svårt att köra och svårt att bygga rutter ska inte finnas efter släpp (även om det säkert "snart" kommer en patch).
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 23:28   #7
knebert
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Nol
Inlägg: 1 151
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post

Hej

Jag tror det är så här, det är bara min tanke. Jag håller med Pierre att vi aldrig kommer att få se ett spel utan buggar, inte ett OP-system heller för den delen och detta på grund av det som kallas ekonomi.

Var gång man bygger en ny pryl så kostar det pengar och det finns ju de som bestämmer hur mycket pengar man kan lägga på produkten och när den punkten är nådd: Ut med prylarna! Sen om det är med buggar eller annat det kan de leva med för när de fått in pengar kan de fortsätta utveckla sina prylar och då kommer patcharna.

Bara en tanke som jag hade men det kan finnas annat bakom ochså.

MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så!
knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009