![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
Citat:
The part that i cant really figure out is that, the train will brake fine on flat ground but almost not on slopes. Evrytime i try to find a logical solution to it, i always come back to the same question (why is it barely braking on slopes but braking good on flat). In CAB mode, when braking on slopes, it brakes a little slower yes but much stronger than DCC does and its using the same brakes as DCC, i dont know however what values DCC uses for that brake. Myself i go up to 4 but maybe DCC goes between 0 and 1 but that still doesnt explain why its braking good on flat and not on slopes. Senast redigerad av SVoyager den 2007-11-10 klockan 18:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Svoyager, skulle du kunna lägga till ett ljud på den svarta knappen på mikrofonen?, Du vet den där ljudet innan man stänger dörrarna...
OBS! Om du inte förstår, så säg till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det var det som jag menade, men jag visste inte ordet...
att när man trycker på svarta knappen att då det ska komma utrops ljud... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
jag upladdar 1.21 nu.
när man trycka på svarta knappen ska det spela "ding ding ding" och det ska försöka att spela utrop.wav fil (den är tomt just nu men ni får spela in din egen utrop och ersätta filen. så ska du höra din röst efter ding ding ding). ![]() SV edit: gjort! Senast redigerad av SVoyager den 2007-11-11 klockan 06:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
ska det stå 1.21 eller 1.2?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
det stor 1.2 i filen, jag har inte ändrat det.
edit - misstag, jag skulla ha ändrat det. Jag ska göra det ikväll. Förlåt Senast redigerad av SVoyager den 2007-11-11 klockan 19:34. |
![]() |
![]() |