Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-20, 21:36   #6
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Vad gäller blinkningar, det är den logiska lampan man definierar. Dvs, det är skillnad på lampan i "klar" funktion respektive samma lampa i "vänta stopp" funktion. Exempel på det är ju V-försignalen.

Nu har jag ju inte börjat o laborera med signalerna till KRS än så jag torrsimmar än så länge. Men det är mycket som är likt från MSTS, även om en hel del är adderat och packeterat lite finare. Men grundupplägget är mycket bekant. Naturligtvis kan jag i något påstående bli tvungen att korrigera mig, men det känns inte så än.

Dina tester med upptaget spår låter dock inte bra, ska prova och läsa på djupare om det oxå. Det är ju lite av en grundbult, fungerar inte det så blir det ju pajas av det hela. En aktivitet startar ju normalt med mängder av redan utställda fordon, som i så fall inte skulle upptäckas av analkande tåg... Vi får kolla vidare på den punkten.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009