![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() Skämt åsido (som frukthandlaren sade) lite likt Trollhättan är det iaf. ![]()
__________________
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Trollhättan är storleken större än Säffle, syns om man kollar på fönstren. Misstänker att Trollhättan och Åmål är samma storlek medan Säffle är storleken under. Mvh Anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Fortfarande saknas rök ur skorstenarna men annars är det mesta av originalet på plats. Jag har tänkt försöka med rörliga passagerare också om det inte är för besvärligt. Praktiskt att ha vintertexturen på automatik som i MSTS igen. Natteffekten är precis som i TRS. Man måste ha separata polygoner istället för enbart en ny textur, kraftfullare men krångligare. Landskapsobjekt verkar relativt smärtfritt att konvertera (och skapa nya). Jag har nog haft tur för trots den röriga dokumentationen har det funkat nästan direkt. En stor fördel är att ha previewfönstret i Asset Editor, det sparar mycket jobb. Återstår att se hur det är med det rullande materialet.
Senast redigerad av MatsS den 2007-12-13 klockan 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
|
![]()
Snyggt Mats!
Jag ser med spänning fram emot fortsättningen. ![]() mvh .... Mats
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
|
![]()
Tjusigt!
Underlättade en hel del att de släppte exporter till 3D Studio ![]() En fråga Mats, när du exporterade stationen hade du då gjort allt till en mesh eller länkade du delarna eller var det bara att makera allt och sedan exportera? Antagligen är det jag som gjorde fel men i 3D Canvas kunde jag bara makera ett subobjekt i taget... nåja nu har vi de verktyg vi behöver ![]() edit: ah..såg ditt mail först nu... ![]() Senast redigerad av Fredrik den 2007-12-14 klockan 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Kan bara hålla med, mycket snyggt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Ja detta ser lovande ut, men tyvärr började problemen nu. Skuggorna får jag inte att fungera, de bryter upp och spretar åt olika håll. Man gör dem med en separat mesh inuti huvudmodellen, men det verkar som båda måste vara slutna för att det skall fungera, hittills har jag alltid tagit bort polygoner som man aldrig ser. På de ställen där det fungerar blir det dock mycket bättre än tidigare. Självskuggningen lyfter fram modellen på ett fantastiskt sätt, men man måste antagligen planera för skuggningsmeshen från början. De konveraterade får nog bli utan skugga.
Fredrik: Fick du stationen att fungera med installationsfilen? Angående felet med att bara ett objekt kommer med i exporten: Man måste namnge alla objekt med 1_0000_ som prefix i namnet om man inte använder LOD. 1an är LOD-nummer och 0000 säger att den skall visas på alla avstånd. Ett annat värde sätter avståndet (i meter) då objektet skall försvinna och nästa LOD-modell ta vid. Finns inte prefixet exporteras bara första objektet. Jag avmarkerar allt och väljer export. Från dokumentationen: Citat:
|
|
![]() |
![]() |