![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Nu har jag suttit i någon vecka och först gjort en texturmall och sedan gjort en grundtextur som jag ska utgå ifrån när jag gör alla olika texturer. Sedan tillbaka till gmax där jag satt i många timmar och svor mig förbannad över all UVW-mappning, något väldigt tråkigt och tidskrävande arbete som man naturligtvis kan underlätta med program som UVW-mapper classic eller chilliskinner, om man nu inte finner dom så konstiga att man gör't för hand istället.
![]() Allt detta måsta jag dessvärre gå igenom en gång till iumed att jag bara har gjort det på Gs:en utan bromsplattform. ![]() Halvtaskig render i blender. Är glad att jag fick UVW-mappningen att fungera över huvudtaget även om man fick leta länge bland alla dessa knappar som det finns i överflöd ![]() Jag fann det så roligt med rendering och efter en liten editering i photoshop så såg det ut såhär.