![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fråga.
Någon som har börjat att göra signaler. Börjar tycka, att Svenolov har väntat länge nog. Känner själv samma sak, när nu Sven har haft skripten färdiga så länge. Har själv tummen mitt i handen, med Gmax. Men funderar på att göra ett försök iallafall, om nu ingen annan redan har påbörjat det hela. Men om jag har förstått det hela rätt, så är Gmax inte lämpligt att användas för TS2009. Stämmer detta? Isåfall, någon som känner till ett lämpligt gratis-program för ändamålet?
#3 |
|
![]()
Ett försök till signaler.
Gjorda efter måtten från http://www.ekeving.se/si/pf-aldre/aldre-besked.html Storleken på skärmarna och husen på baksidan, har jag ingen aning om. Så det har bara blivit en vild gissningslek och jag har inte gjort något försök, för att få in det hela i Trainz än. Gjort i Gmax, men vad jag har förstått. Så ska inte Gmax vara det allra bästa för TS2009. Så frågan är. Ska jag försöka jobba vidare med signalen/signalerna Svenolov?
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Jag kan väldigt lite om 3D-design. Det jag gör/har gjort handlar bara om programmering och implementeringen av ett signalsystem i Trainz, så jag har svårt att bilda mig en uppfattning om du är på rätt väg. Men, jag uppmuntrar alla som försöker få fram modeller till signalskripten.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2006
|
![]()
Utan att lägga mig för mycket i diskutionen så tycker jag att vi ska inspektera och imponeras av Johans byggen till dina signalscript svenolov.
Han har något på g som vi ska försöka ta vara på................ Se detta inlägg som en avstickare..... Mvh
#6 |
|
![]()
Har lagt ner, mitt lilla försök att göra signaler helt och hållet efter att ha sett Johans fina signaler.
#7 |
STW-member
|
![]()
Som det ryktats om har jag ju signalmodeller mer eller mindre färdiga, och det är mest scripten och länkningen till svenolovs script som saknas vilket kanske är dags att göra någonting åt. En liten bild bifogas:
(kan tilläggas att de har ett flertal stolpar att välja mellan som passar in att sättas mot luftledningsstolpar/mora- och fackverksbryggor). /Tomas Senast redigerad av Tomas den 2009-08-22 klockan 09:36. |
![]() |