![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej igen,
nu tror jag att allt skall vara OK med 349:an (nya frächa texturer, nytt sound[enl. Markus önskemål], ny strömavtagare, fungerande dörrar[vid stationer], ny tuta[signalhorn och ringljud[B i Driver] och fungerande destinationsskyltar[ny CDP] - det får ni lära er![kanske gör en instruktion med bilder{inte säkert - experimentera själva istället}]. Blinkers och ny cab får bli nån annans buissnes. M31 380: försedd med reklamskyltar, i övrigt samma som 349:an. Jag lägger upp dom på Downlods i två trådar (10 CDP:s), och ni måste ladda ner alla för att det skall fungera. (min dåliga strömavtagare kan ni ta bort = kuid:67357:1240) Testa, testa, testa(speciellt destinationsskyltändring{sicket ord!} i Driver. Rapportera alla underligheter i denna tråd! Nu börjar jag bli trött, vi hörs!
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Väldigt snyggt byggt på bilderna..... men jag får bara faulty/ fel på just de viktigaste vagnarna fram: både 349 å 380 kommer upp i "tågmenyn i Byggläget men kan inte sätta ut dom ... va ska jag göra saknas de något eller har du bara missat något ... MVH :Spårvangsnörden från GBG (hehe)
så mitt å bak e ok men förarvagnen går inte hur ska vi göra? PS DE fungerar inte för mig eller Gampa och kankse några till hoppas du kan fixa det
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-16 klockan 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hittade en "Rule" som heter "DestSign Table" på DLS (Kuid2:206816:99004:1). Ladda ner den!
Gå in i surveyor Välj Main menu - Edit session - Driver command - Edit - Add - DestSign Table(i listan och bocka av). I Driver Command bocka för Change Destination Sign. Klicka på DestSign Table - Edit - add destination - skriv in det inom "" i listan nedan(det första är bara ett mellanslag). Upprepa detta 30 gånger tills listan är komplett. I driver högerklickar du på föraren nedtill på skärmen och väljer "Change Destination Sign - Table - Välj, så ändras skyltarna på din vagn. Lista: " " "Östra Sjukhuset" "Tynnered" "Krokslätt" "Högsbotorp" "Marklandsgatan" "Kålltorp" "Mölndal" "Angered" "Torp via Liseberg" "Länsmansgården" "Kortedala" "Länsmansgården" "Tynnered" "Bergsjön" "Frölunda Torg" "Angered" "Kungsten" "Angered" "Biskopsgården" "Guldheden" "Saltholmen" "Bergsjön" "Marklandsgatan" "Linnéplatsen" "Särö Västerskog" "Göteborg Linnéplatsen" "Ej i trafik" "Abonnerad" "Övningskör" Lycka till!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Nu lan, kommer det ett till ommålningsförslag. Jag hittade ud:an (eller hittade någon annan den)som förslag till ommålning, och en till från samma skapare PCC atac tram, finns oxå på DLS. Skulle passa som en M29:a. Vill inte vara elak med ekan, för hans omålning var JÄTTEFIN. Några små fel med denna spårvagn den oxå: Stömavtagaren är av fel typ och ska sitta längre bak. Lite rundare fram och bak och större dörr i mitten i stället för där bak. Hoppas att du godtar ommålningsförslaget.
![]()
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Vi får se?
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Hoppas att du fixar det också, tack?
![]() Kul att du verkar intresserad. ![]()