![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Elias,
jag håller på att sätta mig in i cabkonstruktion, men den du föreslår passar ju väldigt bra - skallundersöka möjligheterna. Tack för tipset!
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]() Citat:
Det är bara roligt att hjälpa till. ![]() P.S Den caben är lite för bred bara så du vet D.S.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Jag tror att jag vet ett bra script, som kontrolerar koppel (vet inget om övergångsbryggor, men kanske det), Destinationer, lysen (Bak, fram) och vindrutetorkare. Scriptet finns i witte46:s DB763, Finns på dls. Hoppas att scriptet funkar nu bara...
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Tack X2an!
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Efter hgkn:s inlägg i Allmänt:
"Sitter och längtar efter Xoa7 ( I Malmö kallat mjölkatåget) då jag i mitten på 60-talet åkte med denna från Malmö till Frostavallens hållplats några km norr om Höör för att åka skidor. Hela bagagedelen på loket var fullt av skidor så jag fick hjälpa konduktören att kasta av, för brottom var det, tåget kunde bara göra någon minuts uppehåll mitt på södra stambanan. Hittade några gamla tågfoton på denna länk. http://www.hoor.se/sv/SeGora/Kulturm...arnvag-150-ar/ Hittade även en annan intressant länk där bla. alla Sveriges stations och hållplatsnamn finns, både existerande och nedlagda. Kan vara bra att ha om man inte kan komma på ett namn till en station eller ort man bygger. http://www.jvmv.se/bandelsregister/LOK-reg/Index.htm __________________ Göran. g.nilsson@bredband2.com " så har jag ställt in lite mjölkkannor i resgodsavdelningen (= mjölkatåg) och sedan har jag, efter synpunkter från betatestare, jobbat med att förfina vagnen. Har även börjat på en hytt (än så länge alldeles fel instrumentering-men man lär sig mycket att titta hur andra gjort). Laddar upp lite bilder som visar vad dagens arbete resulterat i:
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har provkört henne, men inte hunnit test henne så mycket än.
Hållet under bagagedörrarna, går det att täcka över med en bit på insidan. Nu ser man rätt igenom i vissa vinklar. Sen är hon också väldigt trimmad i nuläget. 144 blås på 200 sträcka. Bör ligga på runt 90 blås. Dörrar fart upp lite väl fort, men detta skulle du rätta till såg jag i mailet. Lastar och lossar, gör hon utan problem för mig. Men har inte installerat dom nya filerna och provat med mjölkkannorna. Annars en efterlängtad modell från min sida, som man tackar hemskt mycket för.
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Bengan, Korvtiger tittar på enginespecen tror jag. Fotstegen var genombrutna men blir bättre i den nya versionen med Boggier bakom. Kolla det!
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
En bra tutorial hur man gör en cab! (jag har lärt mig mycket av den - kanske blir cab till X7, X5 och senare Mg?). Gjord för 3D max men funkar utmärkt till gmax också!
http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...riorTutTRS.htm