Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-30, 16:21   #1
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Det där såg ju inget bra ut, uppenbarligen bristande kvalitetskontroll hos leverantören. Bifogar korigerad .im. Om det är krångligt med bakljusen så kan jag fixa riktiga bakflyglar som jag gjorde på kombin. Men hör jag inget så lämnar jag det då ni redan har börjat måla.
Bifogade filer
Filtyp: zip amazon3.zip (16.6 KB, 45 visningar)
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-30, 17:41   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Tack.

Nu ser det bättre ut.
Jag tror, att man kan fuska till det med bakljusen.
Så avvakta med bakflyglarna du, så får se om vi hojtar till igen.

Började kladda lite på SAAB 95:an under tiden.

Vad tycker du själv om fronten.
Man ser ju, vad det ska föreställa eller är jag ute och cyklar.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Saab 95.jpg (29.5 KB, 144 visningar)
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-30, 17:55   #3
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Tack.

Nu ser det bättre ut.
Jag tror, att man kan fuska till det med bakljusen.
Så avvakta med bakflyglarna du, så får se om vi hojtar till igen.

Började kladda lite på SAAB 95:an under tiden.

Vad tycker du själv om fronten.
Man ser ju, vad det ska föreställa eller är jag ute och cyklar.
Jag tycker att det ser bra ut. Men huven flyter samman ganska bra i meshviewer som inte har samma shader? som trainz. Det går troligen att bättra på huven med texturen också. Om ni vill kan jag göra ett försök att lägga på en Normal mapp, borde ändå sätta mig in i hur de fungerar. Men egentligen känns det som det nog kommer att fungera bra ändå. Dessutom kan man nu göra alla varianterna på samma 3d modell om det nu är någon fördel.

Det är väll mera en generell fråga hur detaljerade modeller man skall göra. Bilarna som jag har lagt upp i den här tråden ligger på ~500 polygoner, men då sitter mer än hälften i hjulen. Jag började rita på en BM 350 Boxer i går kväll men den verkar hamna närmare 2k pollygoner men den fyller man iofs inte vägar och parkeringsplatser med på samma sätt. Egenligen kanske det är sådant här som LOD är till för att hantera. Jag testade att göra "subsurf" dvs dela upp alla ytor i 4 och automatiskt aproximera formen. Jag kan testa att lägga in en sådan som LOD på modellen när det börjar finnas texturer. På andra hållet så kan man ju göra en .im med bara skivor till hjul men det märker vi väll om det blir prestanda problem.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009