|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
|
Du har aldrig flugit longhaul online på IVAO eller VATSIM, va?
Har gjort ett antal flygningar Europa-USA i realtid, med NATs, positionsrapporter osv...![]() Ont: Bönan! Riktigt bra tråd, jag gillar det här. Bra med lite berättelse till bilderna, historia och information om var och vad du kör för något, det gillar jag!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2010-01-14 klockan 18:30. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 543
|
Citat:
...) när jag står still på stationer. Dock fanns inga förbindelser mellan Florens och Rom som hade stopp på några stationer (utom regionaltåg som tog över 4 timmar...) så det här var en ganska "seg" strecka... Men sen blir det roligare, till Neapel blir det InterCity, med tre stopp på vägen, och därifrån InterCity Notte (nattåg) till Reggio di Calabria, med många stopp på vägen (lång strecka, tar 5 timmar, ungefär tror jag).
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Kanske om det är London - Oxford men inte på tyska t.ex
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 543
|
Citat:
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Det är bara att på F3 så ser man vilken tid man beräknas komma fram till stationen, men trycker man på F1 så ser man de tider man ska hålla. I vissa scenarion kommer det upp att man varit sen till en station. Jag kommer t.ex göra scenarion till Bergslagsbanan där man måste vara på tidtabell annars så kommer man inte få lyckat scenario Så man har fortfarande pressen på sig ![]() Så, nu är jag klar med OT
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 543
|
Hej! Ja, jag skriver ju efter varje del vilken tågtyp jag har kört. Nu kom jag på att ni antagligen inte är insatta i vilka typer som finns i Italien. I Sverige finns ju IC, X2000 osv. Här är de olika Italienska typerna, ordnade efter "rangordning".
Eurostar Italia AV: De moderna höghastighetstågen som förbinder de största städerna med få eller inga stopp. STH är 300 km/h och endast ett enklare matutbud finns ombord, eftersom ingen strecka dessa tåg kör tar mer än 2 timmar. På morgonturer ingår frukost i förstaklass. Eurostar City: Dessa tåg har också STH 300 km/h, men de stannar på betydligt fler stationer. Snabbare än InterCity, men lägre komfortnivå. Endast ambulerande servering. InterCity Plus: Samma hastighet som InterCity, men erbjuder också internetuppkoppling och eluttag vid samtliga sittplatser. Samtliga InterCity-vagnar håller på att uppgraderas till InterCity Plus. InterCity: Bekväma, snabba tåg mellan stora städer, med fler stopp än EuroStar City. Restaurang med stort sortiment, inklusive riktig mat, finns alltid. STH 200 eller 160 beroende på lok och vagnar. InterCity Notte: Nattåg, med samma standard som InterCity men med sov och liggvagnar. Nattågen har alltid första och andra klass sittvagnar samt tre sovvagnsklasser, liggvagn, sovvagn och comfortvagn. STH 160 km/h. Restaurang finns alltid ombord. InterRegionale: Tåg som kör långa streckor, men med stopp på samtliga stationer. Lok eller motorvagnståg. Ej alltid luftkonditionerade och ofta överfulla. Bistro saknas. Regionale: Alltid motorvagnståg, kör kortare streckor med stopp på samtliga stationer. Ej luftkonditionerade, och endast andraklass. Hoppas att detta gav klarhet, om någon har undrat.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 543
|
Del 4 Rom - Neapel Från Rom till Neapel går tre gånger varje dag ett expressintercity som erbjuder betydligt högre komfort och lägre pris, och en restid som bara är 25 minuter längre än höghastighetståget. Södergående tåg kallas Vesuvio och norrgående tåg Roma.. Dessa tåg har färre stopp än vanliga InterCity-tåg och kräver förbokade biljetter, och är därför aldrig överbokade. Det innebär att alla passagerare är garanterade en sittplats. Dessa tåg är i allmänhet ganska långa och idag var inget undantag, tåget hade 10 vagnar. Lok: E402A. Kort om loket: E402-serien är det snabbaste loket i den Italienska lokflottan med sin toppfart på 220 km/h, och också det nyaste. Loken är speciellt framtagna för att dra tunga tåg i hög hastighet. Det finns två versioner av loket, A-versionen som används på det gammla nätverket med 3 kv spänning, och B-versionen som kan köras både på 3 kv och 25 kv på höghastighetsbanorna. Denna version används i ersättningståg när inget ordinarie höghastighetståg är tillgängligt. Självklart används även B-versionen i vanliga tåg. Dessutom kan B-versionen också gå på 1,5 kv fransk spänning och används därför i nattågen till Frankrike. Loket byggdes i 100 exemplar 1994-96. Tågtyp: InterCity Plus. Tågnummer 517 Vesuvio. Vagnantal: 10 st. Vagnar: 2 st A61 förstaklassvagnar, 7 st A41 andraklassvagnar och en A63 restaurangvagn. Restid: 2 timmar och 11 minuter. Avgångstid: 13.39. Ankomsttid: 15.50. Sträckans högsta hastighet: 180 km/h. Och så bilderna, kommentera gärna! Bild 1: Vesuvio väntar på Roma Termini. Bild 2: Utsikt från förarhytten. Bild 3: Vi accelererar ut från Rom. Bild 4: Vesuvio dundrar fram över slättlandet söder om Rom. Bild 5: Vi har stannat i Latina. Bild 6: Vi har stannat i Formia, som har en fantastisk vy ut över Medelhavet. Bild 7: Vi har stannat i Aversa. Bild 8: Vi är framme i Neapel. Nästa del blir Neapel - Reggio di Calabria, kommentera gärna!
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|