Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Guider/tutorials - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-31, 14:30   #22
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hej, tror inte att det behövs en guide, jag tror du förstår om jag förklarar Om du inte förstår så gör jag en guide

Jag brukar börja med att lägga spåren jag vill ha i tunneln (jag brukar använda "tunnel tracks 01" men det finns ju lite olika nu.

Sedan gör du själva berget som du vill att tunneln ska gå igenom.

Sedan väljer du "Tunnel Hole Decal" som finns där du hittar broar m.m. Det är en svart ruta som funkar på samma sätt som vattnet. Du kan förstora och förminska den så att den passar ditt tunnelhål. Så du sätter alltså dekalen på berget så blir det ett hål (när man är i spel-läge). Så när du kör så är det ett hål in i berget. Glöm inte att du behöver denna dekal även på utfarten av tunneln

Sedan väljer du bara "ingång" till tunneln. Tror att SAD har gjort några till sin rutt, och sen finns det några som följde med i spelet
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009