![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Har gjort LOD-meshar till Mg_body, inredning och boggi med följande parametrar:
Full: 15600 poys, full skärpa på texturer, endast ner till 50% av skärmvidd. Med: 6000 polys, halverade texturer, ned till ??? Low: 3100 polys, än en gång halverade texturer, ned till ??? ev. Lowest: ca 1500 polys, ytterligare halvering av texturerna. Försökte göra mig en uppfattning i driver (måste ha freeroaming camera). Bilderna visar (% av skärmvidd) - 100%, 50 %, 25 % och 6 %. Det man ser är att man kan gå ner med texturstorlekarna ganska tidigt. Det känsliga området är väl mellan 25 och 6 %, vad skall bort??? Sen måste jag läsa på om alla parametrar, speciellt :cull - labeln på fästpunkter. Sen måste detta testas. Jag tror LOD är nödvändigt på så här detaljerade modeller - vi får se hur det faller ut?