![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Jag har ett problem, när jag har lagt ut c20 på en bana så kan jag ej köra det tåget. Jag har aktiverat tåget och allting funkar som det ska men när jag drar fram spaken så åker tåget sakta fram och på sidan där det står hur snabbt man kör så blinkar det gult-grönt-gult. jag vet inte hur jag ska kunna köra tåget?
Jag vill gärna ha hjälp med detta och dom som hjälper mig är jätte snälla! ![]() Mvh Rc611 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Skulle man kunna få se bild av situationen, tack?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej! Jag vet tyvärr inte hur man tar en bild, jag har försökt med Ctrl+Alt+Prt Scrn men när jag ska klistra in på Paint så blir det bara en svart bild.
Om någon kan något annat sett så vill jag lära mig det sättet. Mvh Rc611 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Du ska BARA trycka på Prt Scrn.
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
[quote=bönan;204908]Du ska BARA trycka på Prt Scrn.
![]() Det funkar inte att klicka på prt scrn för när jag sedan ska köra Ctrl V(klistra in) så blir det bara en svart stor bild. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Om du har Photoshop.
1. Ta en bild av situationen. 2. Öpnna photoshop. 3. Tryck på CTRL+N 4. Tryck på OK. 5.Tryck på CTRL+V 6. Spara Bilden CTRL+S 7. Ladda upp bilden på forumet eller någon annanstans... 8. Visa bilden för oss ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag har fixat Photoshop men när jag ska klistra in bilden så blir det en svart bild över hela "Pappret"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag använder Trainz Simulator 2009 World Builder Edition
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Ok, gå in på TRS2009 mapp, där alla filerna ligger. Där ska även en mapp finnas, kallad för Screenshots eller något liknande. Sedan radera alla bilder där inne och starta spelet igen. Tryck på Prt Scrn,, gå tillbax till Screenshot mappen och öppna bilden i photoshop och spara som jpg format.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
|
![]() Citat:
Om du tittar höst upp står det ju "TRS 2009 is no go". Det har antagligen med det att göra. Du har ju TRS 2009 och i texten står det att hytten blir "buggad", så... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
+ att jag också har försökt på andra tåg i trs2009 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Auran-Trs2009 och i trs mappen finns bara launcher,unistall och trs on the webb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Om du går in där du har TRS installerat, via Utforskaren, eller att högerklicka på TRS-ikonen och välja Egenskaper och sedan Sök mål.
Då får du upp Trainz-mappen med ScreenShots-mappen, bin, world, settings m.m. Du öppnar såklart ScreenShots-mappen där alla bilder finns, som filnamn + siffror. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hej ! här är felet som jag har pratat om i början av ämnet.
Detta händer alltså efter att jag har stannat och sedan gasar. Det blinkar grönt till gult ,grönt till gult osv. |
![]() |
![]() |