![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Men alla stationer hinner väll inte bli utbyggda för alla MX3000 tåg är inte de för långa?
Desutom en som vet hur man lägger in tåg i MSTS snälla skicka ett PM eller något ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
det går fint platformen blir jo forlenget og helle banen bygges jo om trur det er snakk om 6 vg fra Majorstua til holmenkollen og 3 vg fra holmenkollen til Frognerseteren men det er jeg ikke sikker på
![]()
![]() |
#3 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Du bygger verkligen fort, och det blir verkligen bra! Jag tror att det finns något plugins för Gmax så att man kan exportera sitt 3d-projekt till .s-fil och sedan kopiera en .sd-fil från ett annat tåg, ändra egenskaperna så att det passar, göra ace-filer i TGA-tool, fixa något ljud t.ex. Acela, och fixa någon hytt. Men hur man får .eng-och .wag-filer vet jag inte. Vilket program använder du när du bygger 3d-modellerna? Här finns MSTS-plugins för Gmax: http://tsinsider.com/Support/v1Downloads.aspx#gmax ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Tack så mycket ska jobba på att få in tåget i MSTS, jag använder 3Ds Max och Sketch Up och renderar i kerkythea.
![]() |
![]() |
![]() |