![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Har jobbat lite med texturer och detaljer idag, och dessutom fått till en F6-variant med armécyklar. Förbereder ett antal olika inredningsalternativ till G-vagnarna som "commodities" att placera ut som andra laster - måste sätta mig in i queque-systemet i Trainz först.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
helt underbart! man orkar knappt vänta tills man får placera dom på bangården och börja rangera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Kista, Sweden.
Inlägg: 763
|
![]()
Helt underbara vagnar, fastnar dock mest för Cyklarna.
__________________
hgkn@bahnhof.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Gjort lite olika inredningar till F6-vagnen som kommer som laster av märket SALG (Svenska Armé Laster för G-vagnar). Det fattas några "bassar", "lottor" och "sjuksystrar".
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Lan! Jag tror du skall ligga lågt ett tag med Gui. Ska försöka söka i källor, kan kanske få napp.
Ordet unikt kan översättas till enastående. Det mest enastående i svensk järnvägshistoria torde nog vara skylten: 8 hästar eller 40 man. Nisse Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
All information mottages gärna! Jag tror att försvaret rekvirerade G och Giu från SJ och byggde egen inredning och satte upp skyltar och märkte vagnarna F6 (man undrar om det fanns F1 m.fl. också?). Kan du forska i detta vore jag väldigt tacksam!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Skylten satt, vad jag minns, under litterabeteckningen och likt denna.
En reflektion: Hur omvandlade man godsvagnen från kupé med åtta häster till logi för 40 man - en märklig förvandling. Hoppas återkomma i ämnet. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
SJ lämnar inga luckor!
![]() ![]() F1: Resgodsvagn, till grunden en Gs/G3 vagn (även övertagna med olika utséende) F2: (med underlitteror) Värmevagnar av olika slag t.ex.: F2a Ångvärmevagn (Fd Gs/G3) F2b Ångvärmevagn F2c: Ångvärme fd BJ F2d Ångvärmevagn F2e: Elvärme (Den känner vi igen... ![]() F2f: Ångvärme fd DHdJ F3a: Resgodsvagn F3: resgodsvagn, längre än F1 F4: Resgodsvagn Till grunden Gs/G3 F5: resgodsvagn, stålvagn http://www.jarnvag.net/index.php/vag...rsonvagnar/fv1 F6: G-vagn för cykeltransport F7: Specialvagnar, t.ex. radiomätningsvagn (till grunden C3d-vagn) förråds, kyl och duschvagnar för tåghem (till grunden F1 (fd Gs/G3) F8: Förtullningsvagn F8: Resgodsvagn, med en ensam axel på ena sidan och en boggie på den andra. F9: Resgodsvagn fd BJ
__________________
-k- |
![]() |
![]() |