![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ah härligt Mazz! det är trevligt att se att dom äldre modellerna modelleras till simulatorerna, ser fram mot att se mer!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Väldigt fint! Jag gillar heller inte gamla tåg särskilt mycket, men när man ser det här så är det annat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Hur kan man inte gilla gamla lok, och hur gammalt är gammalt egentligen?
![]() Hur som helst, mycket vackert Mazz!
![]() |
#124 |
Medlem
|
![]()
Grymt snyggt Mazz!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Mazz
Underbart snyggt, hoppas att det funkar bra på mitt RW, när jag installerat det. Du skall ha all ära ![]()
![]() |
#126 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tack för alla snälla kommentarer!
![]() Kul att loket kan skapa lite intresse även för "gammelfordon"... @Hawk; Ska inte vara några problem att få det att fungera bra, Rc-loket fungerar bra i min lite till åldern komna datorn och det loket har runt 30.000 trianglar. Du-loket ligger just nu på knappt 24000 trianglar och visst tillkommer det fler, men jag tror det ska hamna under 30000 i alla fall. @bilden: Allt har sin sidor... I samband med att grejjerna nu blir texturerade och namngivna på rätt sätt, så speglas dom nu över till de andra sidorna... Jag har ett slags rektangulärt snitt, för att spegligsytorna inte ska kosta extra polygoner. Bak och högersidan ser ju som synes taffliga ut, men fylls på i "rask" takt... (om man nu kan använda det ordet i det här projektet... ![]() Ljusade upp fönsterlisterna nu och så här får det bli. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ah mycket snyggt! personligen föredrar jag äldre material så som Du och E lok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Jag är så imponerad!
![]() Dessutom är D-loken några av mina absoluta favoriter, speciellt modellen med stålkorg ![]() Lycka till med fortsättningen. mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2010-04-17 klockan 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej Mazz,
hittade hit av en tillfällighet - men nu är jag fast här. Vilken utomordentlig idé att göra en modell av Sveriges mest typiska lok till olika simulatorer. Jag blir bara så avundsjuk när jag ser vad du åstadkommer! Lycka till Mazz - kul att du är tillbaks i byggartagen!
![]() |
#130 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack!
![]() ![]() MatsH; Trevligt att D-loket är din favorit bland elloken.. samma här. LAn: Med tanke på vad du åstadkommer, så är det nog jag som är avundsjuk... ![]() Just denna vecka är jag i Nora på banarbetsvecka, så det blir inte förrän nästa vecka jag kan ta tag i loket igen. Huga, 50 bytta slipers, det känns och jag behöver inte vaggas till sömns i kväll... Men nu är D-loket så himla nära spåren, så det kliar ordentligt att komma hem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Får man fråga hur går det med loken?
/ MVH Elias Senast redigerad av trainz_bonden den 2010-08-03 klockan 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Hedersmedlem
|
![]()
D-loket är nu utvändigt "färdigspeglat" även om det är ytterligare saker som ska på, t.ex. ledningar/isolatorer på taket. De tänkte jag dock skulle få anstå en stund och i närtid se till att få ut loket på spåret. Jag har påbörjat förarhytten och det är ju ett litet äventyr i sig. Men första målsättningen är att alla väggar o bord är på plats, så man inte kan se några polygoner bakifrån som man nu kan när man tittar in i hytten.
E-loket har jag slöjdat lite granna på texturen, så loket ska textureras upp i nästa steg. Därefter är det mängder med detaljer som ska på, men samma sak där, bättre att få ut den på spåret i det här läget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#134 |
Hedersmedlem
|
![]()
Högersidan på D-loket är nu också färdigtexturerat, som sagt. Även namngivning av delarna har gjorts det mesta, så jag hoppas att det kan komma ut på riktiga simulatorspår relativt snart. Men, det finns ju såklart många möjligheter till att det spökar sen när jag ska brottas med blueprintsen, men det är väl bara att bita ihop. Kunde inte låta bli att putta ihop ett tåg för skojs skull... Nyfiken lite på hur sammansättningen kunde tänkas se ut...
Senast redigerad av Mazz den 2010-08-06 klockan 01:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Mhm! Snyggt!
Skulle vara grymt med plattformstaken till RW också, fast det har jag kanske redan sagt? ![]()