![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Håller med föregående talare, kul med fler byggare och fler lok.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Får tacka så mycket för svaren. Ser genast lite positivare på läget. Ian skrev om ResetXForm, vilket jag INTE hade gjort, så låt oss hoppas detta leder till nåt bättre.
Jag har konstruerat E loket utgående ifrån en ritning med mått och allting som fanns i tidningen TÅG för många, många år sen. Dessutom har jag ett leveransfoto av E907. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Kul att du kommit igång, tveka inte att mejla mig!
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
LAn: Skickade ett meddelnde till dig via PM för 15 minuter sen......
Säg till om du inte fått det. Det här med texturer är TYDLIGEN nåt väsentligt. Får väl försöka sätta mig in i det....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Klämde ner en serie bilder från gmax hur man gör en ring och gör "Reset X-Form" på den så den är klar för texturering! Hör av dig om nåt är oklart! (Det är det säkert?) 9 ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
9
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Kämpar vidare med hjul problemen. Har avlägsnat vevstakar och ramverk för att endast behålla hjulen. Jobbat med Reset_XForm och CollapseAll efter råd från LAn. Hittade dessutom koordinat fel.....
Nuvarande resultat kan ni se på bilden nedan. Tröst i bedrövelsen är att hjulen nu rör sig riktigt (ingen propellereffekt), men hur skall jag få dem till att STÅ UPP?? Är det nån som upplever ett AHA nu? Alltså: Javisst detta fel beror på......... |
![]() |
![]() |