![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Idag är det ett år sedan CGF tillkännagav att dom samlat ihop sig och ska utveckla... nått... simulatoraktigt...
Om jag inte minns fel, så sa man då att man skulle "stay tuned for more information about our projects next comming weeks..." Nu har det ju gått 52 veckor, men det kommer väl säkert nån information idag på årsdagen av första pressreleasen... Får man väl förmoda... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Det har kommit några "hints" om vad deras produkt om.
På deras sida kan man läsa "the light in the end of the tunnel" och på Facebook har de rubriken "chugging along". Även i en intervju finns det små ledtrådar att det ska röra sig om en Tågsim. Men vi får helt enkelt se, och hoppas på information snart.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Nosa nosa...
Har inte hänt särdeles mycke publikt på CGF-fronten på väldigt länge, man undrar kanske lite vad det blev av det hela... Hursomhelst snubblade jag över den här sidan: http://unity3d.com/union/ Någon slags programvara/miljö där spelutvecklare kan få sina produkter releasade på fler plattformar om jag förstår rätt. Jag hamnade här eftersom CGF utvecklingschef Russ Glaeser frågar lite runt procedurerna att importera modeller in i Unity-miljön... Borde inte det betyda att CGF gjort nått i alla fall under åren? http://forum.unity3d.com/threads/809...other-machines Kan förresten konstatera att CGF hemsida har radikalt ändrats nu nyligen, så det nu bara lite torrt är en logga på sidan och thats all... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
jaha, där tappade dom väldigt mycket trovärdighet i mina ögon..
Unity är helt okej om man ska göra simpla spel till mobiler och konsoller, för att lära sig att göra spel. Men en seriös studio bör inte använda sig av programvaran, då den i mina ögon är ren skit, dåliga möjligheter gällande programmering, ljussättning, och en del andra saker som gör att programmet inte lämpar sig för seriösa spel. Sen det faktum att dom inte löser den simpla uppgiften att sätta upp materialen i programmet, det är inte heller särskilt lovande.. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2011-03-14 klockan 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
Man kan även fundera om den här typen av frågor ska ske på ett publikt forum... men, kul att det händer nått... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]() Citat:
![]() Får se vart det leder med CGF, men det finns en hel del risker att utveckla för fler plattformar. Vi kanske får en iPhone/Android tågsimulator ![]()
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Av rent misstag råkade jag hamna på Cascade Game Foundrys hemsida när jag sökte lite bakgrundsinformation kring gamla MSTS och havererade MSTS2 (2007 versionen)...
Det är ju bara att konstatera att de verkligen inte är speciellt kommunikativa på den sidan.... finns man ens kvar som ett aktivt bolag? Att bara slänga upp en logga känns liksom inte seriöst år 2011. |
![]() |
![]() |