![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tack Mazz.
en mycket bra grund att börja med, Robbans vagnar duger gott som grundbult för kommande produktion. Där finns säkert mycket att ta till vara och mycket att tillföra. Stort tack till PIONJÄREN Robban och VETERANEN Mazz. 2011 ser ut att börja i järnets tecken!? Har fått en bra kontakt med NorrBottens JärnVägs Museum (NBJVM) så nu blir det malmvagnar framöver! Bifogar två screenshots på vad jag fått fram av Robbans mesher. Bra utgångsmaterial!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2010-12-21 klockan 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Efter det att den här vagnen är klar fattas det bara att någon händig person (vilket jag inte är) monterar eller vad man skall kalla det, krokar och slang på Dmloken. Det är något som jag inte vet hur man gör och de som STW gjorde har ju centralkoppel. Det skulle göra bilden fullständig.
Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
för STLEB:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Lennart och ni andra, som brukar klura ut det mesta. Finns det någon möjlighet, att få till ett Dm-lok med dom stora lyktorna, på den befintliga modellen. Utan att ha tillgång till 3D-filen?
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
möjligheten finns! Vi får se vad samarbetet med Zoltan Karpati ger när det gäller 3D Objects Converter. Förhandlingar pågår som man säger i vissa kretsar ;-) Annars går det att lösa med attached-mesh-metoden eftersom lyktorna är större än marshalljusen. Se tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28528
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Den första SJ-malmvagnen på malmbanan. Den engelska vagnen, byggd i Birmingham och levererad 1886 till Luleå. Dimensionerad att lasta 25 ton men p.g.a. den grova svenska järnmalmen var vagnen rågad redan vid 18 ton. När SJ övertog malmbanan 1891 försågs vagnen med en förhöjningskrage så man kunde lasta 25 ton. På de sist levererade 50 vagnarna byttes korgen mot en större svensk korg (dessa varianter kommer också).
Tack till Mazz och Robban för benäget bistånd som gjort att bygget går framåt med god fart!!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Mumma, ser gärna dessa till RailWorks så att vi kan köra ett historiskt tåg på Malmbanan som Swen Klemund håller på att bygga!
/æ |
![]() |
![]() |