![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Solidworks (via .step /.stp som är ett universiellt cad-format)-> Autodesk Inventor -> Autodesk 3dsmax ->gmax/blender(eller vad som känns lämpligt)
dvs. .sldasm/.sldpt -.step -.asm/.pt - .max -och så vidare Tror jag fortfarande är den bästa metoden, har använt den sista biten av kedjan själv en del gånger vid modellering och har goda erfarnenheter av .step-filer från arbetet. Jag ställer gärna upp och konverterar grejerna, men du får tänka på att det sen krävs rätt mycket arbete i blender eller gmax sen, dels för att städa upp Cad-modellen så den går in i spelet och dels att få den att fungera som hytt. Städningen kommer behövas eftersom solidmodelleringstekniken som används i de flesta cad-program är strukturellt helt annorlunda än den polygonteknik som används i mer grafiska 3d-program. Översättningen därimellan blir aldrig riktigt rumsren, så jag kan gissningsvis säga att trots att din hytt verkar ha ett rent och enkelt uteseende i Solidworks så motsvarar den ungefär 300 000 polygontrianglar i spelgrafik. Av samma anledning tvivlar jag att 3D object converter som tidigare föreslagits kommer att fungera då det i huvudsak verkar vara gjort för poly-modeller
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |