![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Några klarlägganden och vad som hänt – för det har det.
Benkegbg: Kryssar alltid i, men det hjälper inte. Ett sådant här längre brev måste skrivas i Word, kopiera och klistra in. Skriver jag brevet i Forum loggas jag ut. Leoj: Spara dagligen Route och Session på hårddisk och externt. Det skall alla göra tycker jag. Tycker också att storleken 4 mb är skum. Datorn tycker definitivt inte om banan. Titt som tätt drabbas jag av irriterande stopp i Surveyor. Det verkar som om datorn först ska svälja senaste operationerna, därefter ladda upp sig. (CPU speed 2.99ghz, Geforce 6600PCI, ram 2 gb) Åtgärd natten till fredagen: Körde stor database repair. Stängde sen. Vad hände när jag öppnade igen: Jo, då krävde Trainz mitt serienummer och körde sedan Updating Asset Database. Resultatet: Hela den viktiga picklistan tömd. De två loken på banan försvann. Samtliga svs-trig måste skrivas om. I ”spara-rutan” Save Route kan man tydligen skriva över sessionen och, gissar jag, ge sessionen nytt namn. Därefter kan man rensa Content. Korrekt? Nisse |
![]() |
![]() |