![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Jag behöver en eller två betatestare till, för att testa signalerna under verklighetsnära förhållanden.
Om du har använt demosignalerna tidigare och har de grunläggande kunskaperna om hur signaler fungerar i verkligheten, samt att du både har tid och ett stort intresse, då är du nog rätt person. Skicka ett PM om du är intresserad. Ni som redan har blivit informerade av mig de senaste dagarna, behöver inte meddela mig igen.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-01-25 klockan 23:44. |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Lägesrapport.
Mina betatestare håller på med testandet för fullt, och det verkar som det inte behövs några större förändringar i grundskripten/signalfunktionen. En del justeringar är kvar, som har med inställningar och handhavande att göra. Johan V. är inte riktigt klar med modellerna, ännu. Det är en del små detaljer som ska åtgärdas. När han är nöjd, så finns det inga hinder för mig att ladda upp grundversionen av signalskripten. Tomas (korvtiger) kommer också, förhoppningsvis, med sina semaforer i ny tappning. Semaforerna använder samma grundskript som ljussignalerna. Just nu jobbar jag med tågvägar och den klarerare som ska användas i Driver. Klareraren är en helt fristående komponent som signalerna inte är beroende av. Den kommer att utvecklas efterhand med nya funktioner. -
#3 |
Medlem
|
![]()
Det verkar ju som om att det är bra
![]() Men jag kan(som ni kan se nedan) bara köra i Trainz 2006 så "signalnamnen" stämmer inte och det är nog jobbigt att själv scripta varje signal själv! Men fixa så man kan öppna i CM och ladda ner från DLS! Gillar iden! |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Nej, de är inte uppladdade än.
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Vad jag vet så är det inte så mycket kvar inför en första utgivning av scripten och riktiga signaler (både moderna och semaforerna). Men just nu väntar vi(Jag) på att Svenolov skall sätta ihop de sista bitarna och se till att allt fungerar. Hur lång tid det tar kan jag inte uttala mig om, men jag vågar nog säga att det kommer nog att vara klart innan sommaren i alla fall, med det tempo vi har nu.