![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Menar du i spelet eller verkligheten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Jag menade i spelet eftersom jag inte ser att det verkar finns någon intelligens i bilarna direkt.
Nu gav ju postaren här ovan ett bra svar på hur det funkar i Trainz men det verkar som att man liksom tappar lite av det intressanta med spårvagnar - dvs integrationen med den vanliga trafiken. Undrar om Trainz kommer att få några funktioner som stödjer detta bättre i framtiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
Det går nog att fulhacka till sig en lösning..
Det skulle typ vara att om man skaffar sig en specialvägövergång där spår och väg går paralellt. Sen placerar ut massor med sådana efter varandra, att då få till någon typ av fungerande system. Nackdelar Spåren blir väldigt raka (kanske går att lösa, då jag ser att man i senaste SP till 09 kan namge splines) bliarna kör hackit, kommer dom i fatt spårvagnen så kommer dom stanna till sen åka vidare. Blir de lite fel så kommer även bilarna framför stanna till, så då kommer de vägra flytta sig.
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |