![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Vad som är "vanlig" bump map lämnar jag därhän men normal map är den färgglada och height map är gråskale varianten och alla hamnar väl under epitet bump map även om dom fungerar lite olika speciellt på shader-nivå(normalerna är färdigberäknade i normal map medan de måste beräknas i height map varianten). I RW är det normal map(rgb) som gäller och det lär vara samma i Trainz. Snurrade jag bara till det ännu mer nu?
![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |