![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Jag kör Truespace, ett numera nerlagt 3D program. Microsoft köpte upp det och dödade det - man skulle ha en konkurrent till Sketchup men när konjunkturen dog 2008 så högg man ju av allt, därmed Truespace och t.ex. Train Simulator 2.... Tanken är att exportera via antingen 3DS eller Collada till Blender och sen dra in det i Trainz den vägen - det har funkat med mina lador så jag antar det går igen. Själva animeringen av hjul och slidstyrning räknar jag med att få göra i Blender. När det gäller polygoner så räknar tyvärr Truespace inte polygoner. Det närmaste är väl faces och där ligger jag på cirka 3700 stycken för både loket och tendern nu, men då är tendern ospeglad och loket inte klar dealjerat så jag kan väl räkna med runt 10 000 kanske totalt. Jag skall dock försöka banta den lite innan också. |
|
![]() |
![]() |