![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Jodå.. LLJ:s ledning är oftast snabba... Med ett positivt företag som cementfabriken, så är det lätt att komma fram till en snabb lösning..
Nu har Kirviks-borna fått sin rälsbuss, och har fått det väsentligt lättare att ta sig till jobbet. På morgonen går den i princip hela tiden fram och tillbaka mella 6 och 8, och samma sak på eftermiddan. ![]() Man kom överens om att bästa platsen att förlägga perrongen på var vid rundgångsspåret. Det är oftast ledigt vid den här tiden, lite justering i cementtågens tider gjordes dock för att undvika just dom tider då rälsbussen är som intensivast. ![]() En enkel trätrall spikades ihop som gångbord till den nya perrongen. För med sig att det lämpligtvis inte ska stå några snälltåg ivägen just vid de intensiva tiderna.. Eller som här, koppla loss för att frigöra överfarten. Som vanligt, det finns en hel del bilder i LLJ-forumet, om man har lust. http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 __________________________________________________ __ ![]() Edited by - Mazz on 12 December 2002 17:53:12 |
![]() |
![]() |