![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
I fredas skulle jag och min syrra till örebro. men när vi har åkt ca 2 minuter så stannar tåget (jag trodde att vi hade röd signal) men sen fick vi höra i högtalarna att dom hade växlat in oss på fel spår så vi hamnade på spåret mot stockholm C (från eskilstunas spår)
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Tre veckor sen fick jag min Wilesco ångtraktor, nu är den trasig! Ett kugghjul har fått sina kuggar nerslitna så maskinen slirar och tappar grepp när man kör den. Hur det har gått till vet jag inte men det känns förjävligt att den ska pajja sådär efter tre veckors intensiv körning! Dom ska palla det.
Blåste iväg ett mail till Wilesco, hoppas dom kan hjälpa en annars är det en förlust. ![]()
![]() Choo choo fox Senast redigerad av Jonatan den 2011-07-22 klockan 07:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Några personer jag känner befinner sig på den norska ön Utøya utanför Oslo, där en man utklädd till polis skjutit vilt omkring sig med handelsvapen.
Fyra personer ska - men dessa siffror är dock inte bekräftade - blivit dödade av skotten och ett flertal andra ungdomar ska ha blivit skadade. Hur det är med de jag känner vet jag ingenting om, så jag är orolig och rädd just nu. ![]() Just nu är det bara att hoppas på det bästa... Uppdatering; Nu talas om 25-30 döda på ön.
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2011-07-22 klockan 20:49. Anledning: Nyare uppgifter - fortfarande obekräftade |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Fruktansvärt hemskt allt det som händer i Norge just nu!
![]()
![]() |
#5 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Ofattbart.
Det finns inte så mycket mer att säga just nu...
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Nu har jag hittills tillbringat 3 dagar i London, och tunnelbanan här är den värsta jag sett. Trots 19 grader ute så är det uppåt 30 på alla stationer och i tågen, knappt någon luft, sjukt trånga perronger och för att inte tala om hur fulla alla tåg är. Praktiskt taget halva nätet är stängt, och den lilla del av tunnelbanan som verkligen går "hackar" sig fram med uppehåll på många stationer som sträcker sig uppåt 2-3 minuter och nästan ingen info får man. Dessutom känns det som att hela vagnparken har 30-40 år på nacken, sett till ljudnivån
![]() Nä, bussar är det enda som fungerar. De går både tystare, bekvämare och fortare än tunnelbanan. Har man tur får man ibland åka gamla Routemasters. Det är klart bättre än tunnelbanan, och dessutom slipper man irra runt i trånga gångtunnlar i 10 minuter på varje station.
![]() |