Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-14, 20:52   #8
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Håller inte alls med, det går utmärkt att lösa med en koppelboggi var ände och de riktiga däremellan. Om man jobbar med 600 mm spårvidd med snäva kurvor får man nog lära sig lite ny teknik om man skall bemästra Trainz begränsningar, hur skulle det se ut med kurvradier på 300 m i Deaucaville-spår? Vi måste väl försöka hitta nya vägar att bemästra Trainz begränsningar, större kurvradier är väl en ganska långsökt lösning vad gäller smalspår?
Fast efter att ha tänkt om så håller jag dock med Bear och korvtiger att det är kurvradien som skall minskas. Orsaken är enkel - att sätta kopplet på en boogie är ju egentligen samma lösning som man tar till på modeljärnvägar mm för att kunna ha orealistiska kurvor. Försök att vrid ett 891mm koppel du - det sitter rejält fast i vagnen och kan ju inte följa med i kurvorna.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009