Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-22, 02:20   #10
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
Vad är det bästa sättet att texturera tåget till Railworks?
Hur menar du?
Jag har gjort så att jag tänkt ut på ett ungefär vad jag vill ha vart på olika texturer och vilka shaders som ska användas. Mappar sedan varje del när jag känner att de är klara och penslar på i Photoshop, använder väldigt lite "färg" och mer texturer som jag blandar ihop för att få mer t.ex. metall känsla med repor och gläns (även om det mesta blingbling sedan görs med shaders)
Shaders har jag mindre koll på själv ännu, utan det får gärna kunnande (Mawkish, KMW t.ex.) förklara hur man sätter upp och använder för att få ett bra resultat. Grundprincipen är egentligen trial and error och vad du själv är nöjd med.

Roligt att börjar närma dig målet och har egen hytt
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009