![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Rolig tråd! Bidrar med en bild. Det är Länstrafikens Volvo B9S (tror jag, är inte bra på bussars litteran.
![]() ![]() Volvo Gnesta.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Trevligt att se bussar på hemplan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Åhh, riktiga bussar! Tror det är Scania CN113.
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Keolis H18 5144 vid Fridhemsplan igår kväll.
![]() ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Japp, Gnesta Station med länstrafikens fina gröna bussar.
Senast redigerad av andelind den 2011-11-19 klockan 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]() ![]() CN113 i regnet. Riktiga skönheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Trevlig bild! Jag håller helt med dig! I min lilla tråkiga förort hade vi 15 av dem för så lite som 2-3 veckor sedan. Nu är vi nere i 3st som ibland endast används på någon tur per dag, (i mörkret). Och de lär vara historia innan kommande veckan är slut
![]()
![]() Senast redigerad av Mikey den 2011-11-19 klockan 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Swebus 1929 vid bussterminalen i Bålsta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]() Andelind, eftersom du nu tyckte det va trevligt att se bilder från din hemmaplan, får du nu lite fler bilder! ![]() ![]() Nästan fullt hus. En(?) plats ledig. ![]() Nobina 7157 mot Laxne. ![]() Näst ut blir Nobina 7033 mot Flen. Riktigt bekväm busstyp detta. ![]() Å så tar vi Nobina 5230 som ska gå mot Nyköping. En gamling från 2001, riktigt bekväm busstyp även denna. ![]() Å så tar vi nästa 789'a mot Flen, dem går rätt ofta i rusningstrafik. ![]() Å så tar vi Nobina 7177 som sista buss. Busstyp brukar ofta gå till på 702 och 802, på 701 och 801 får vi åka med mycket bekvämare bussar enligt mig ![]() Annars, fina bilder av er andra!
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Min gamla partybuss sommaren 1986
en CR76. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Jockes: tack för dom fina bilderna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Nu har Arriva till mitt förtret vunnit anbuden för trafiken i Norrort, Täby, Bromma, Spånga samt Sollentuna. Detta utöver den redan befintliga trafiken i Märsta och Ekerö. Det betyder att Arriva kommer kontrollera i princip allt norr om innerstaden, förutom Norrtälje.
En helg tidigare i höst kunde man även ser Arrivas bussar på Lidingö. Här är 7174 i Ropsten ![]() ![]()
![]() |