Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-12, 20:57   #16
alex
Medlem

Reg.datum: May 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Då är vi två.

Har sammlat på mej en massa grejor, som jag har tänkt börja ladda upp (lok, vagnar, vägar, bilar, hus, mm. mm.), men intresset (och responsen) verkar minst sakt klent.
Tycker att det endast är ett fåtal medlemmar (en eloge till er i alla fall) som visar sin uppskattning nu för tiden för saker å ting som händer.

Blir lätt till att man skiter i allt, och behåller det för sej själv, om det ändå inte är någon som bryr sej.
Ekan, jag (och förhoppningsvis många andra) ser gärna att du laddar upp dessa grejor. Det sitter aldrig fel med fler varianter på objekt och speciellt de där små asfalterade vägarna jag tror mig ha sett i screenshots-tråden.
Du gör otroligt fina saker Ekan, så vi får hoppas att du vill lägga ut lite i downloads om du känner fört alltså.

Lan, vad hände med Y7-motorvagnarna och "paprikatåget" (X9)? Man sitter fortfarande och suktar efter dessa godbitar. Jaja de kommer nog inte en sekund försent.

Själv har jag ägnat min tid åt Railworks 3 ett tag, men blev lite sugen att börja bygga i trainz igen när man fick se vilka otroligt fina saker det har lagts upp i downloads. Så stort TACK till er alla!
Gammal 2011-12-12, 21:13   #17
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Y6-generationen, X9 och massor av annat ligger i den sk. malpåsen i väntan på skriptning. F-lok, B-lok och tankloken väntar på ett skript som kan styra toppstrålkastaren bl.a. Båtar, sluss och bryggor ligger också och väntar. Bensinmackar och pumpar är på G. Lokstallar med skriptad portfunktion är också på gång. Man får vara tålmodig!

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-12, 21:19   #18
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Y6-generationen, X9 och massor av annat ligger i den sk. malpåsen i väntan på skriptning. F-lok, B-lok och tankloken väntar på ett skript som kan styra toppstrålkastaren bl.a. Båtar, sluss och bryggor ligger också och väntar. Bensinmackar och pumpar är på G. Lokstallar med skriptad portfunktion är också på gång. Man får vara tålmodig!
Man kan konstatera att forumet tycks ha brist på scriptare? Är det bara Sven-Olof som skriptar?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-12, 21:34   #19
lan
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Man kan konstatera att forumet tycks ha brist på scriptare? Är det bara Sven-Olof som skriptar?
Svenolov är den ende experten på skript ja, men Korvtiger har börjat bli bra på vissa bitar och jag själv börjar sakta annamma det objektorienterade synsätt som är helt nödvändigt om man skall få något att fungera över huvud taget. Jag har en rätt gedigen programmerarutbildning med det var sekventiell- och möjligen procedurstyrd programmering som gällde på den tiden (sent 1800-tal ;-}

LAn
Gammal 2011-12-12, 21:42   #20
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Det finns så mycket roligt som ni laddat upp och som jag kan använda men det rullande materielet vill inte fungera i min TS12. Därav min tystnad.
Gammal 2011-12-12, 21:50   #21
lan
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Det finns så mycket roligt som ni laddat upp och som jag kan använda men det rullande materielet vill inte fungera i min TS12. Därav min tystnad.
OK Purshe,
valet är ditt! Det är mycket ofärdigt med TS2012 i dagsläget, TS2010 däremot fungerar i det närmaste klanderfritt nu. Det är därför vi valt att ha TS2010 som bas tills vidare. Möjligen kan TS2012 komma att fungera och bli stabilt i framtiden, vi får se?

LAn
Gammal 2011-12-12, 22:28   #22
Hawk
Veteran

Smile

Citat:
Jag försöker bidra med nya idéer och experiment till Trainz, men inresset verkar minst sagt lågt. Skall jag kanske ägna mig åt annat framöver och låta detta forum insomna i en Törnrosasömn?
Hej lan
Som jag ser det, så är det ända du kan göra att gå över till RW3, där finns det ett otroligt behov av duktiga byggare ,som du

Trainz är inte längre kung på tronen, det är RW3 som "äger" nu.
Du kan få en licens av mig, om du börjar bygga i RW3, om det behövs för att få dig på bättre tankar

Själv så har jag inte byggt eller ens målat något till RW3, men det ska bli ändring på det. Det gäller bara att komma över tröskeln

Det är ju synd och skam, du som är så otroligt duktig på att bygga fordon i 3D.
Frågan är väl om inte du är kung, fast i fel rike

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-12, 22:46   #23
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej lan
Som jag ser det, så är det ända du kan göra att gå över till RW3, där finns det ett otroligt behov av duktiga byggare ,som du

Du kan få en licens av mig, om du börjar bygga i RW3, om det behövs för att få dig på bättre tankar

Själv så har jag inte byggt eller ens målat något till RW3, men det ska bli ändring på det. Det gäller bara att komma över tröskeln

Bäste herr Hawk .

Du har tydligen totalt missat att det numer råder god stämmning mellan simanvändarna, och 3-D byggarna.
Nuförtiden uppmuntrar vi varandra till sammarbete "över gränserna", och har lagt bort barnsligheter som vilket sim som "äger", eller är kung.

Om du hade kollat lite bättre, så hade du vetat att Lan (och dom flesta andra byggarna oxå) brukar ställa sina modeller till förfogande, det är bara det att det råder brist på kunnigt folk som klarar av att konvertera modellerna till dom olika "simmarna".
Gammal 2011-12-13, 17:07   #24
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Till alla.

Det kan synas ha varit tyst från min sida, men jag har jobbat mycket med våra STL projekt den senaste månaden. Bl.a. Y6 ligger nu bland aktiva projekt i vår projektmapp. En avancerad dieselhytt är på gång. Mitt problem har varit en 'egen' internetuppkoppling den senaste månaden.

Hawk, vi stannar nog kvar hos Trainz ett tag till, men det hindrar inte samarbete.

Och när det gäller skript så håller jag på med att lägga över en del av bördan till korvtiger, i första hand, men även till LAn.

Efter Jul så kommer det att bli ett nytt år med ett bra samarbete och en bättre struktur på våra projekt.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 19:52   #25
rock
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Skriver inte så mycket MEN håller koll och laddar ner. Just nu har jag problem med och trainz 2010 varianten på min burk. Jag är tacksam för allt svenskt material som kommer här i forumet de är guld värt och är enda anledningen man har trainz. Kan man inte bygga svenskt hur skoj är de då :/
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-13, 20:21   #26
lan
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej lan

Hawk,
jag har RW3 och är inte över hövan imponerad. Det är för mig mest ett hackmonster med folk som rör sig men tågen hackar. Jag är just nu väldigt nöjd med Trainz och har inte för avsikt att "konvertera" till RW3, men framtiden får väl ge svar!? Utvecklingen går ju framåt och nuvarande ägare till Trainz sysslar mest med att "kränga skit" just nu. Men själva spelmotorn fram till och med TS2010 är bra!

LAn
Gammal 2011-12-14, 14:34   #27
Trainsmith
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Standard

Skriver kanske inte så mycket.
"Bygga" modeller till Trainz kan jag inte.
Laddar däremot ner det messta som dyker upp och gillar verkligen att bygga landskap med tåg. Speciellt svenskt.
Så om du slutar, eller ni andra mästare, så vet jag inte vart det skulle ta vägen.

STORT tack till er alla, verkligen Stort tack!!
Trainsmith besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 14:57   #28
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Hawk,
jag har RW3 och är inte över hövan imponerad. Det är för mig mest ett hackmonster med folk som rör sig men tågen hackar. Jag är just nu väldigt nöjd med Trainz och har inte för avsikt att "konvertera" till RW3, men framtiden får väl ge svar!? Utvecklingen går ju framåt och nuvarande ägare till Trainz sysslar mest med att "kränga skit" just nu. Men själva spelmotorn fram till och med TS2010 är bra!
Aha, då kanske du är intresserad av OpenRail och dessa framtida möjligheter liksom jag är? Eftersom det ju inte finns någon ägare bakom dem lär de inte få fokus att kränga skit iaf - tycker det verkar som en mkt lovande utveckling.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 18:27   #29
Hawk
Veteran

Wink

Citat:
Hawk,
Hej lan
Då har nog jag haft otur och fått in fel spelmotor i Trainz, tror den är från 2012.
Jag upplevde samma sak som du. Trainz var ett hackmonster, så jag la ner det på en gång.
Det var mest en diashow hela spelet, jag hade köpt spelet och var väldigt missbelåten (Trainz 2012).

Det är något med Trainz som jag inte gillar, kan inte direkt peka på något,(kanske himmelen), sedan gillar jag inte ljussättningen

Beträffande RW3, så vet vi (alla redan) att det kräver en kraftfull dator för att flyta på bra, med högsta inställningar på allt

Jag gillar egentligen mest MSTS det flyter som en dröm nu , hoppas mycket på OpenRail

Steam försöker bara kränga en massa engelska diesellok....., man blir så trött..

Jag har köpt nya datorprylar (grafikkort och minne), inklusive nytt OS win7 64 för drygt 4000 spänn, för att få RW3 att fungera.

Det kommer nog att bli en helt ny plattform till våren, då Intel har släppt sina senaste CPU, men tillhörande moderkort.

Jag har gett mig tusan på att få RW3 att bli "perfekt", om det nu går även om det kostar skjortan.

Det får nog bli ännu ett nytt grafikkort till våren

Säkerligen skulle Trainz 2012 fungera mycket bättre nu, men jag orkar inte ha mer än två simulatorer (MSTS)

Senast redigerad av Hawk den 2011-12-14 klockan 18:30.
Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-14, 20:31   #30
gp3119
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Men lan du kan göra en egen hemsida på internet som du kan lägga ut dina fordon / redskap til en hemsida. GP3119 (kör T41 200)
gp3119 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:48.