![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hoppas folk vaknar till snart och inser vilket enormt arbete du, Svenolov, lagt ned för få detta sjösatt!!!
Om inte folk uppskattar detta vet jag inte vad!!! ETT STORT TACK för ditt engagemang och din uthållighet ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2011
|
![]()
Efter många månaders celibat ifrån denna underbara värld (varför lade jag av?
![]() Keep up the good work!! Det är uppskattat! ![]() LAn!! psssst!! Menade du verkligen sjösatt? Tror nog att de nästan ska vara följande: "...lagt ner för att allt ska gå som på räls"? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2011
|
![]()
Min första post. Jag har läst ett tag på forumet men nu kändes det som om det var dags att ta bladet från munnen (eller vad man ska säga när man knattrar på ett tangentbord...)
Jag är ganska ny på det här med Trainz och håller på att bekanta mig med alla olika möjligheter (och fallgropar). Glädje och frustration blandas i ojämna doser men glädjen väger för det mesta över till slut. Av en händelse blev jag intresserad av Svenska Signaler och Klarerare och började experimentera med dessa. Mycket skojigt har jag haft. Jag är imponerad av hur fantastiskt välgjort detta paket är och fylls av respekt av det enorma arbete som jag inser ligger bakom detta. Att nu version 2 är på gång gör det hela ännu roligare, i synnerhet som det utlovas en massa nya godsaker... Detta är mycket uppskattat! STORT TACK till svenolov som orkar att driva detta enorma utvecklingsprojekt. Och tack också till er andra som på olika sätt bidrar till slutresultatet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Jaa du, sven, du är beviset på att det inte alltid är dom som står främst på scenen, under rampljuset, som gör dom bästa framträdandena.
Du gör underverk (och inga dåliga sådana heller), även om mycket sker i det dolda för dom flesta. TACK är ett litet ord, när det gäller dej ![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det strömmar nyheter från Svenolov; nytt signalsystem, nytt vägskyddssystem m m till betatestarna. Det har gjort att jag drabbats av en märklig korsbefruktning i samband med installation av semaforer till min nya DVVJ-bana. Jag har inte fått semaforerna att fungera, troligtvis beroende på delvis ny konfiguration, som satt myror i huvudet på mig.
Problemet är att Melleruds station bör innehålla fem huvudtågspår. Nu verkar det som om semafor A lägger huvudtågspåret till semafor C. I och för sig rätt eftersom tåg från Göteborg mot Oslo vänder i Mellerud (1800-talet till 1950), men den konfigurationen tror jag inte är meningen. Det är möjligt att semafor C har fel beteckning och skall vara B enligt jämn/udda-principen. Älskar semaforer – de är levande på ett helt annat sätt än ljussignaler. Hur gör jagi mitt nya 2010 3.3? Nisse P.S; Stationen är utrustad med 42 ”kameleont-växlar” (se tråd: DVVJ), lika många växellampor och ett 20-tal hinderfria pålar. D.S. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Huvudtågspår kan omöjligtvis ligga mellan semafor A och semafor C, de står på helt olika spår. Du behöver bara strunta i semaforen och istället välja någon av de SM som dykt upp i listan. Anledningen till att även semafor A är i C's lista antar jag är för att de gäller infart från samma håll, de kunde ha legat efter varandra, men nu gör de inte det och scriptet känner inte av om den ena är framför den andra.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Det är helt riktigt som korvtiger säger. Du får upp alla mellansignaler och signal markers för den station som infartssignalen tillhör. Sen är det upp till dig att välja den som indikerar ett huvudtågspår. Du kan bara ha ett huvudtågspår från en och samma infartssignal.
Notera också att den här funktionen är gjord för tågklareraren (TKL) som fortfarande är under utveckling. I nuläget kan du låta den funktionen vara, när det gäller semaforer.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej.
I am missing those 2 kuid numbers for the signals. where can i find them? Unknown Location: <kuid:36713:1074> Unknown Location: <kuid:36713:27335> Hilsen. Tonny. [ herlev ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
I guess you will find what you're looking for here:
www.nikson.se/stw/STW_Vagskydd_12.zip