Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-06, 00:52   #1
GBSF
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Vill bara påpeka, att på C6-C15-vagnen, destinationsskyltarna sticker inte ut, och är färgade med takets färg, i det här fallet, grå.
Denhär bilden på en lite halvglad C9:a viar ganska bra hur destinationsskyltarna ska se ut. Luftintaget (Eller vad det nu är..) till höger finns inte på de flesta andra vagnarna.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_3976.jpg (285.7 KB, 111 visningar)
GBSF besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 00:54   #2
GBSF
Medlem

Standard

Laddar upp en till bild då du ser ut hur vagnarna utan fönster ser ut i B-änden. Här ser du även lite hur kopplet på de Semi och permanent kopplade vagnarna ser ut.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_3978.jpg (275.4 KB, 161 visningar)
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 01:00   #3
GBSF
Medlem

Standard

Och en till, med B-änden på vagnar som har fönster där. Blir en lånad bild, hoppas inte ägaren misstycker då det vart lite bråk om sånt!? Länkar dem så ingen blir sur.
Gammal 2012-04-06, 17:58   #4
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
Och en till, med B-änden på vagnar som har fönster där. Blir en lånad bild, hoppas inte ägaren misstycker då det vart lite bråk om sånt!? Länkar dem så ingen blir sur.
Ingen bild här, men det är inte nödvändigt, jag har tillräcklig info från er nu! Allt eftersom era synpunkter och info ramlar in gör jag ändringar på vagnarna. Några exempel på vad långfredagen givit för C13-14 finns på bilderna. (Grafitti får nån modig person ordna sen för jag tror det finns forummedlemmar som jobbar på SLs saneringsrotel och dom har nolltolerans mot klotter!)

Det blir nog inget specialkoppel i B-ändarna på parvagnarna, man kunde säkert koppla dessa till Westinghouse och det syns knappt!

Förarna sitter t.v. tills (och om) jag gör en modernare hytt!?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120406_0000.jpg (137.1 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0002.jpg (86.7 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0003.jpg (148.3 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0004.jpg (51.6 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0005.jpg (85.1 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0006.jpg (79.6 KB, 146 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0007.jpg (82.1 KB, 144 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 18:29   #5
GBSF
Medlem

Standard

Snyggt! Ska inte vara ett SL märke i B-änden dock. Och hyttdörrart ska det inte vara i B-ämdrem.
Gammal 2012-04-06, 20:42   #6
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Det är säkert min skärm som pajat efter allt dräggel av dessa underbart vackra vagnar! Men är inte den blåa nyasen lite väl ljus? Har för mig den är mörkare...

Tittade förvrigt på en boggi på en C6H häromdagen, och såg att det fortf. är trädetaljer! Otroligt. Däremot väldigt smutsiga, så det var svårt att se att det verkligen var trä (höll mig på perrongen, självklart).
Gammal 2012-04-07, 00:51   #7
lan
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Det är säkert min skärm som pajat efter allt dräggel av dessa underbart vackra vagnar! Men är inte den blåa nyasen lite väl ljus? Har för mig den är mörkare...

Tittade förvrigt på en boggi på en C6H häromdagen, och såg att det fortf. är trädetaljer! Otroligt. Däremot väldigt smutsiga, så det var svårt att se att det verkligen var trä (höll mig på perrongen, självklart).
Allt är ju relativt enl. Einstein, så även färger, men det går ju bra att klona och mörka ner färgen om man inte är nöjd!!!???

Jag vet inte om de nyare vagnarna (C5-13-14) hade trä som skydd för överslag, kanske blev nån "polyuruvinyletenvariant??" på 1970-80-talet. Vem vet? GBSF eller RobertE kanske?

LAn
Gammal 2012-04-06, 21:11   #8
lan
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
Snyggt! Ska inte vara ett SL märke i B-änden dock. Och hyttdörrart ska det inte vara i B-ämdrem.
Bra att du är på alerten, GBSF, för det är uppenbarligen inte jag. Halvsenil och halvblind som jag är hade jag fixat det på C4 (se bild) men sen tog minnet slut (mitt alltså, inte datorns) och det blev inte gjort på C13-14, men det kommer att göras, liksom SLoggan bort i B-änden på C14 ! Lovar! (tror jag?)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg C4_working.jpg (91.2 KB, 139 visningar)

LAn
Gammal 2012-04-06, 21:32   #9
X2an
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard

Jättesnyggt!

Ska jag vara ännu mer jobbig?

Vindrutetorkarna på C6-C16 ska "hänga" från taken och finnas på alla tre förstren (fram) Som på bilderna här
Gammal 2012-04-06, 22:17   #10
GBSF
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Bra att du är på alerten, GBSF, för det är uppenbarligen inte jag. Halvsenil och halvblind som jag är hade jag fixat det på C4 (se bild) men sen tog minnet slut (mitt alltså, inte datorns) och det blev inte gjort på C13-14, men det kommer att göras, liksom SLoggan bort i B-änden på C14 ! Lovar! (tror jag?)
Är otroligt snyggt! (Sagt det innan, men värt att sägas igen!)
Och märkte nu att X2:an har rätt om vindrute torkarna, det gäller alla Andra generationens Cx tror jag. Det blir bara bättre och bättre! Snart har vi ju hela vagnparken till Trainz! Du får säga till mina du vill ha bättre interiör bilder från Andra generationen då detta kan göra mycket för vagnarna. Kan lägga upp bilder på C4, C6 och C14, då dessa räcvker för att veta hur alla Andra generationen ser ut inuti!
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:20.