![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hawk: Ja, det är inte lätt att välja med alla olika socklar och plattformar m.m. Man blir snurrig i kupan! Det bästa man kan göra är att läsa på så mycket man kan/orkar, innan man köper nått.
2011 har jag nu förstått är mer för dom som kör tunga program. I5 1155 för dom som mest spelar och I7 1155 för spel och program. Sandy Bridge är den äldre plattformen och absolut inget fel på, men nu när Ivy Bridge är så nära (och inte kommer kosta en förmögenhet), så är det bättre att vänta några dar och köpa IB! Totte: Har ingen direkt erfarenhet av bärbara, men tror inte det är smart att klocka dom (om det nu ens går?). Dom skulle bli förbaskat varma, hänga sig hela tiden och livslängden förkortas avsevärt...
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Jag bara visar, för att få bra fps så skall processorn och spelgrafik visa lika mycket som möjligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hej
Ja då behöver jag verkligen en snabbare processor nu har jag en i5-750 2,66 Mhz Och jag vågar inte ge mig på att överklocka och ingen annan heller ![]() Min Raptor som är helt ny, ser ut att vara trött. Kanske man kan få upp det värdet med en bra SSD Eller får alla hårddiskar 5,9 ?
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2012-04-13 klockan 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, WEI verkar ge alla moderna mek hdd 5.9. Så exakt är WEI! Med SSD borde det bli full pott...
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Min stationärdator. Processorn är lite för låg. Nuvarande klockning är på 3.0 och funderar på höja den till 3.2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Totte: Kommer inte göra ett piss dessvärre. Ahtlon är ingen vidare cpu för spel! Bästa du skulle kunna göra är att köpa detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/168...4-13-totte-cpu Det är en jäkla bra cpu (läs omdömmena). Tryck på knappen: Töm befintlig kundvagn och kopiera inköpslistan till kundvagn. Jag la till gratis frakt åt dig!
Till info och omdömmena för cpun: http://www.inet.se/produkt/5308642/a...-black-edition Ang. dina partioner av hårddisken, så skulle det vara tvärsom. Runt 100gb på C: för operativsystem och program och resten på D: för allt annat.
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2012-04-13 klockan 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Jag har köpt ett nytt grafikkort HD 7870 oc Gigabyte.
Det var ett stort lyft för RW, men min processor är nog lite klen.(i5-750/1156-2,66 Mhz) Men eftersom ingen ville hjälpa mig med att överklocka den, så lägger jag ner hela projektet med ny plattform, för dagen. Det är ju meningslöst att hålla på och byta plattform var annan månad Jag har ångerrätt och kommer att returnera 2011 processor och moderkort. Jag har förstått att den plattformen är till för servrar och folk som håller på med avancerad videoredigering i HD 1080P.mm, mycket krävande program när det gäller minnesbredd Detta är inget för mig, hela köpet var i ren desperation, jag hade ingen info om IB mm, nu vet jag lite mer. Jag kommer ihåg när jag köpte ett 5xxx serien med 4 Gb minne, för nästan 6 tusen kronor, inte hjälpte det. Men som tur var så fick jag ångra köpet, men detta är länge sedan. Får man över 80 FPS i den nya rutten The Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad Route, så får man allt vara nöjd Slutsats: Jag väntar tills Ivy Bridge 22 nm kommer, för övrigt samma sockel som 1155.