![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
C1, C5, C14. Vore bra om någon kan tala om om det stämmer någotsånär?
Det var inte meningen att detta projekt skulle gå så här långt, det började ju som ett försök att avpolygonisera ketchupmodellen, men ert intresse har gjort att jag kände mig manad att fortsätta. Stolarnas form och stolparnas utformning stämmer inte utan det är om färgsättningen är hyfsad nu!?
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]() Citat:
Själva säterna på C4-C15 har ett annat utseende, titta på denna bild och försök efterlikna det (hittade ingen bättre, och har inga egna). Likaväl (som på bilden) så ska stångarna vara bruna, fast det är bara på C2-C15 om jag inte har fel. Och alla vagnar Om jag inte har fel igen har en stång mellan vagnarna.
X2an! ![]() Senast redigerad av X2an den 2012-04-14 klockan 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Förbaskad snygga vagnar, Lan!
Vågar man hoppas att du kan låta någon kunnig konvertera över dessa till RW? ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Jätte snygga vagnar som du gjort. Ladda ner de och försökte få de in i TC (Trainz Classics) utan framgång. Det saknas kuids och jag ser de inte i railyards. Förresten har du gjort de här vagnarna i Google sketchup? Hur konverterar man allt till Trainz då? Fick en gång hjälp av en person som konverterade en av mina object till trainz som jag hade gjort. Så jag är intresserad av att lära mig det.
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=25317&page=2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Frågan därefter som du ställer får LAn svara på.
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Jag bygger och testar i TS2010 och kommer inte att ens försöka göra nån bakåtkompatibilitet (eller framåt[TS2012]-dito heller)! Mina vagnar bör fungera i TS2009 men ingen garanti ? Alla versioner före TS2009 kan man väl lämna in till återvinning nu när även N3V släppt ansvaret för dom? Ett gott råd: Skaffa TS2010 eller ägna er åt nåt gammalt, det finns ingen chans att kunna köra allt nytt som produceras annat än i TS2009/2010 !
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Efter det stora färgsättningsdebaklet är nu vagnarna i Download, även den blekblå C14:
![]() |
#10 |
Read-only
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Denna färgsättning fanns också!
![]() http://www.janlindahl.se/sl/sl_tub_c...9_3735_jpg.htm C6 i Ropsten 1972 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Eftersom det är relativt lätt att göra dessa ändringar och för att öka "den materiella mångfalden" laddar jag upp dessa två varianter på C14.
Den på Trojans bild och en med "neonfärgad" hörnmärkning i A-änden. Men den får det vara nog!!!
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Det är bara att höra av sig när dom är klara!
![]() |
#13 | |
Veteran
|
![]()
Nu är det så med mig att jag är en "envis liten skit" som gillar utmaningar så jag skall göra klart dessa, numera 8 vagnar! Dom kommer inte att bli perfekta avbilder av originalen men troliga kopior! Dessutom, som pensionär, har man ju bara fritid
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men som sagt bra att höra att allt är bra med dig. ![]() Jag tycker nämligen att det är viktigt att han/hon som bygger en modell tycker att det är kul och att det inte ska kännas som en plåga. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
... något så när lika originalen, tror jag?