![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... när jag vet vilka delikatesser du sysslar med vill jag ju inte ligga i lä (s.k. sporre). Här kommer en Körinstruktion till D-lokshytten i PDF-format så kan ni läsa "in er" medan mina betatestare jobbar sig svettiga i sommarregnet
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Trippelmanometern visar trycket i kg/cm2, inte kPa.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Snarare Kilopond (kp) per cm2, kp är en kraftenhet, kg är en viktenhet, men skillnaden är hårfin.
1kPa är 0,102 kp/cm2 och 1 kp/cm2 är 98,07 kPa.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tja, det är ju samma sak, men förr i tiden gjorde man inte skillnad på det. Kraft mättes i kg på den tiden och jag tror det dröjde fram till, åtminstone 60-talet innan man kan hitta dragkraftsdiagram med kp istället för kg, men siffermässigt sett är det ju samma sak. En modernisering finns där man säger kgf, kilogram force, vilket ju är mer korrekt.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Jag tyckte att det pratades om månader ang. att hyttprojektet skulle börja bli klart
![]() Tur att man inte har din almanacka, då hade man ju varit sisådär ett par tusen år gammal redan ![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]() Citat:
Hurrar också över den kommande backspegeln. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... kan man ju försöka få en hytt att fungera och ha Korvtiger som övervakare !
![]() Har tillbringat dagen med att hoppa in i hytten på Ds-loket för att testa lokbromsen, som aldrig fungerat på mina lok. Hör nu och häpna: I independant_lever-containern måste: limits vara 0,32 notches 0,0.1,0.2,....,1 alltså 11 st. är inte det lätt att räkna ut!? ![]() ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Vilken dokumentation sa du att det fanns hette det?..... Men du lyckades i alla fall ,Grattis!!
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |